Kamille.no - den gode magasinfølelsen på mobil

Kamille er tidlig ute med sin nye digitale satsning og mobile first-strategi som leverer den gode magasinfølelsen gjennom swipe-funksjon, store bilder, layout og designelementer som i bladet.

Kamille med mobile first-strategi

Kamille fokuserer i kjent stil på knallgodt, redaksjonelt innhold og moderne, feminint design.
- For oss har det vært avgjørende å gjenskape den deilige magasinfølelsen og å tilrettelegge for en naturlig digital forlengelse av Kamilleuniverset. I tillegg er hele den digitale pakken laget av kvinner - for kvinner. Alt dette er vi veldig stolte av å ha fått til, sier Kamilleredaktør Liv Loftesnes.

Fra dag én har mobil vært utgangspunktet for denne produktutviklingen fordi det er her trafikkveksten er størst.
- Vi har alltid med oss mobilen i veska, og nå tilbyr Kamille mobiltilpasset innhold om mote, mat, interiør, sterke historier, reise, skjønnhet, livsstil, sunnhet og trening. Nøkkelord er hyppige oppdateringer - både med de beste sakene fra bladet OG mye nytt og spennende stoff som blir unikt for flaten, forteller Liv Loftesnes.

Karine Storaker Braaten er daglig leder for Itch som sammen med Randi Larsen i Studio Larsen har designet nysatsningen.
- Med nye kamille.no tester vi noe helt nytt for mobilmagasiner. Dette er en pilot vi har lansert i beta-versjon som skal videreutvikles i takt med lesernes/brukernes behov og ønsker, sier Karine Storaker Braathen.

Forbildet for kamille.no er Moments i New York Times; små fragmenter i hverdagen, de små øyeblikkene av nytelse som magasinfølelsen gir. Egmont tenker nytt, og det er avgjørende å gi brukerne noe ekstra i den harde konkurransen som er om brukernes tid.
- Vi må fange deres oppmerksomhet uten å skape støy, slår Storaker Braathen fast.

For Kamille er det viktig å tilpasse seg og tilby interessant innhold  uansett hvor brukeren er.
- Selv om det nye konseptet er basert på «mobile first», er versjonen tilgjengelig på alle digitale flater, sier Liv Loftesnes.

Kontaktpersoner:
Liv Loftesnes, redaktør Kamille, mobil: 412 576 39