Kaller tilbake Coop Vegetardag pølser

Coop kaller tilbake Coop Vegetardag pølser 330 gram med siste forbruksdato 9. og 10. september 2019.

– Det har skjedd en menneskelig svikt ved pakkeriet, som har ført til at det har kommet pølser med chili og ost blant pakkene med vanlige pølser. For de som har allergi mot melk kan dette gi allergiske reaksjoner. Vi oppfordrer alle kunder som har kjøpt produktene med de spesifikke holdbarhetsdatoene om å levere det tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge. For dem som ikke er allergisk mot melk, er produktene trygge å spise.
Pakkene det gjelder har holdbarhet til 9. og 10. september.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Venter eksplosjon i salget av grillmat24.7.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Aldri har grillmaten vært sunnere. Laks, ørret, kylling og scampi er alle på topplista over grillprodukter det selges mest av i Coops dagligvarebutikker. I tillegg har salget av vegetarburgere doblet seg. - Aldri før har vel grillmaten vært sunnere, sier kommunikasjonsjef Harald Kristiansen i Coop Norge. Grillkongene i Norge er fortsatt ganske tradisjonelle med grillfilet, grillribbe og sommerkoteletter som sikre klassikere, sammen med hamburger- og pølsebrød. - Men det er overraskende og gledelig at stadig flere og flere legger sunne produkter som fisk og kylling på grillen, sier Harald Kristiansen i Coop Norge. Burgere og pølser er fortsatt sikre vinnere, men fordi utvalget av ulike produkter er blitt større, forsvinner de fra topp 10-listen. Et produkt i kraftig vekst er Coops vegetarburgere. Disse ble lansert for tre år siden som en del av produktserien Coop Vegetardag, som har blitt ytterligere utvidet foran årets grillsesong. - Så langt i sommer har kundene våre, som er de som ei