Julesnøen kom til Hemsedal

Snøfall de siste dagene gjør at Hemsedal kan åpne flere natursnøbakker til jul. Blant annet den populære og nesten fem kilometer lange Sentrumsløypa. Det liker destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal, Martin Letzter, meget godt. – Finere julepynt enn nysnø finnes ikke, nå kan vi tilby våre gjester vakker julestemning og gode skiforhold, sier han fornøyd.

Hemsedal, Skandinavias alper, byr på bra skikjøring i jula. Foto: Hilde Hagen

Fint vintervær og snøfall gjør at Hemsedal vil ha 31 åpne bakker til jul. Det er til sammen 30 kilometer med skikjøring. Sentrumsløypa som går fra toppen av Fjellheisen og helt ned til Hemsedal sentrum er nevnt, men også populære carvingbakker som Lialøypa, Tiurløypa og Skogløypa er klare for sesongåpning.

Med over 20 centimeter nysnø de siste to dagene gjør at også Hemsedals velkjente offpistemulighter er i fin form og at hele fjellet begynner å åpne seg for skikjøring.

– For barna åpner vi SkiStar Fun Ride og hele barneområdet, inkludert den nye barneheisen ved SkiStar Lodge Hemsedal Suites. Verdt å nevne er at vi også åpner løypene ved Skarsnuten til jul. Det gjør at hotellgjestene og de andre som bor i dette området enkelt tar seg til og fra bakken, forteller Martin Letzter.

Også SkiStars andre destinasjoner er pyntet med nysnø til jul. I Trysil er alle skiområdene åpnet, med to forbindelser over fjellet. Nye bakker åpner fortløpende og alle ekspressheiser er klare for julegjestene. I den svenske VM-byen, Åre, er det flott julestemning og bra føre i bakkene. Det samme gjelder Sälen og Vemdalen. I østerrikske St. Johann er sesongen også godt i gang.

– Det ser bra ut. Skiføret er prima på alle våre destinasjoner. Ifølge værprognosen for Hemsedal vil jula vil by på perfekt vintervær med et par minusgrader og nesten ingen vind. Det legger til rette for at alle kan være ute å nyte myke fine bakker uten å fryse. Følg med på skistar.com for siste nytt om vær, føre, åpne heiser og bakker. Der kan du også sjekke snødybden, følge med på våre webkameraer og værstasjoner. Nå gleder vi oss til jul, dette blir bra, sier Letzter.

Her finner du mer informasjon om vær og føre på SkiStars destinasjoner

Martin Letzter, destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal, mob: (+47) 911 76 829

Hemsedal, Skandinavias alper, byr på bra skikjøring i jula. Foto: Hilde Hagen

40 dager igjen til påske8.3.2019 07:00:00 CETPressemelding

Å feire påske på fjellet er for mange nordmenn en tradisjon de nødig vil gå glipp av. Nå er det 40 dager igjen og som vanlig kan SkiStars skianlegg by på tettpakkede påskeprogram. Stikkord er underholdning og konserter, blandet med bra skikjøring og morsomme familieaktiviteter i bakken. I Trysil spiller blant andre folkekjære Vazelina Bilopphøggers på Knettsetra, i Hemsedal er Klovner i Kamp og Broiler to av artistene som skal lage god påskestemning på afterski.

Alpinstjerner til Hemsedal22.2.2019 11:45:07 CETPressemelding

En uke igjen til åpningen av alpin-VM i Åre 2019 - informasjon om SkiStars presseservice28.1.2019 22:01:56 CETPressemelding