«Julenatt» - Førjulskonsert med tre av våre fremste artister

Gaute Ormåsen, Christian Ingebrigtsen og Trine Rein er de tre som i år skal besøke flere av våre kirker i Sør-Norge med vakker julemusikk, og skape adventsstemning med førjulskonserten Julenatt. Musikerne er Trond Lien på piano, og Frøydis Grorud på saksofon og fløyte. Konserten blir arrangert for tredje år på rad av Taran AS i samarbeid med utviklingsorganisasjonen Strømmestiftelsen.

Tirsdag 15. desember er det Julenatt i Lyngdal kirke. Onsdag den 16. desember kommer Julenatt til Risør kirke klokka 17:30 og til Kragerø kirke er de klokka 21:30 samme dag.

Trine Rein har gitt ut seks soloalbum og solgt over en million plater over hele verden. I flere år har hun og hatt sin egen julekonsertturné. Men i år har hun altså valgt å reise med Julenatt.
— Det skal bli en sann fornøyelse å reise rundt med denne gjengen, sier hun.

Det er tre svært rutinerte artister som nå, sammen med noen av våre mest erfarne musikere, legger ut på en ny turné med vakker julemusikk for å skape førjulsstemning i mange av våre kirker. Repertoaret i år vil også i år bestå av kjente og kjære julesanger som spenner fra tradisjonsrik populærmusikk til klassiske perler.

— For oss som får være med på dette betyr det ekstra mye at vi kan dele noe av det vi får med de som ikke har. Derfor vil en del av overskuddet fra konserten også i år gå til Strømmestiftelsen og deres arbeid blant de aller fattigste i verden, sier produsent, Håkon Ims i Taran AS.

Frem til og med den 22. desember skal de holde 44 konserter i 40 kirker i Sør-Norge.
Julenatt avsluttes i Uranienborg kirke den 22. desember klokka 18.00.

Bildetekst: Fra venstre: Christian Ingebrigtsen, Trine Rein, Gaute Ormåsen, Frøydis Grorud på saksofon og fløyte ogTrond Lien på tangenter.
Foto: Fredrik Arff

For mer informasjon
Håkon Ims – telefon + 47 915 77 345
Egil Mongstad – telefon + 47 95289394 - presse- og samfunnskontakt – Strømmestiftelsen