«Julenatt» - Førjulskonsert med tre av våre fremste artister

1.12.2015 07:00 | Strømmestiftelsen

Foto: Fredrik Arff
Fra venstre: Christian Ingebrigtsen, Trine Rein, Gaute Ormåsen, Frøydis Grorud på saksofon og fløyte og Trond Lien på tangenter. Foto: Fredrik Arff

Torsdag 3. desember kommer Julenatt til Norderhov kirke i Hønefoss og klokka 21.00 er det konsert i Jevnaker kirke.

Trine Rein har i flere år hatt sin egen julekonsertturné. Men i år har hun altså valgt å reise med Julenatt.
— Det skal bli en sann fornøyelse å reise rundt med denne gjengen, sier hun.

Det er tre svært rutinerte artister som nå, sammen med noen av våre mest erfarne musikere, legger ut på en ny turné med vakker julemusikk for å skape førjulsstemning i mange av våre kirker. Repertoaret i år vil også i år bestå av kjente og kjære julesanger som spenner fra tradisjonsrik populærmusikk til klassiske perler.

— For oss som får være med på dette betyr det ekstra mye at vi kan dele noe av det vi får med de som ikke har. Derfor vil en del av overskuddet fra konserten også i år gå til Strømmestiftelsen og deres arbeid blant de aller fattigste i verden, sier produsent, Håkon Ims i Taran AS.

Frem til og med den 22. desember skal de holde 44 konserter i 40 kirker i Sør-Norge.
Julenatt avsluttes i Uranienborg kirke den 22. desember klokka 18.00.

Bildetekst: Fra venstre: Christian Ingebrigtsen, Trine Rein, Gaute Ormåsen, Frøydis Grorud på saksofon og fløyte ogTrond Lien på tangenter.