Julehilsen fra Astrid S til fansen

11.12.2015 10:47 | Universal Music Norge

Foto: Hordur Sveinsson

Astrid S ønsker å takke fansen og slipper låten “Paper Thin” i dag, fredag 11. desember.

Etter at Astrid S slapp ”2AM” i oktober 2014, har det gått slag i slag for 19-åringen. Nøyaktig et år etter debuten fikk vi neste smakebit fra hennes kommende debut-EP. Fansen tok “Hyde” godt i mot og singelen ble strømmet over en million ganger bare den første uken. Debut-EPen er ventet på nyåret, men først ønsker Astrid å takke fansen etter et begivenhetsrikt år.

Hør "Paper Thin" her

– To singler på ett år er litt lite, så dette er for å gi alle som liker min musikk enda mer å høre på! En liten julehilsen på slutten av året. Støtten jeg har fått det siste året har betydd så mye for meg, og dette er en liten ting jeg ville gjøre for å noe "gi tilbake" - om man kan kalle det dét, forteller Astrid.

Astrid S er signert til forleggeren Sony ATV som en av deres yngste låtskrivere, men det er flere år siden hun startet å skrive musikk. “Paper Thin” er ikke så ny for Astrid som den er for oss.

– "Paper Thin" er en sang jeg har ventet veldig lenge på å få gi ut! Jeg skrev den på min første låtskrivertur til Stockholm da jeg var 16 år. Den viser en litt annen side av meg enn “2AM" og “Hyde". Også liker jeg at den er så laidback og gjort live i studio, sier hun.

Astrid S ble raskt spådd en lysende fremtid både nasjonalt og internasjonalt etter “2AM” ble sluppet. Det siste årets merittliste bekrefter et stykke på vei at spådommene har tyngde i seg. “2AM” har nådd dobbel platinumstatus i Norge og har blitt strømmet over 20 millioner ganger. Den har blitt remixet av artister og produsenter som Matoma, Loveless, Sevnth Wonder og Dandy Lion for å nevne noen. “Hyde” gikk rett inn på topp 10 i Spotify Norge og suksessen så langt har plassert Astrid S som den eneste norske Spotify Spotlight Artisten for hele Norden 2016.

I tillegg til suksessen med sine egne låter, har Astrid samarbeidet med blant andre Avicii hvor hun bidro på den akustiske versjonen av hans hitsingel "Waiting for Love". I tillegg var hun en del av Shawn Mendes sitt album “Handwritten" med duetten “Air", samt at hun har skrevet og lagt vokal på låten “Dawn" med iSHi.

For bare halvannen uke siden føk også det nyeste samarbeidet med Matoma rett inn på både radio- og strømmelistene. Låten «Running Out» er en låt Matoma og Astrid har laget sammen og ble sluppet 1. desember.

Nylig vant Astrid S sin første MTV EMA Awards for Best Norwegian Act. Blant de nominerte var Kygo, Madcon og Sandra Lyng. Like etter vant hun to av fire priser på P3 Gull 2015: Årets nykommer og Årets låt. Astrid er også bekreftet til Eurosonic og South by Sountwest i 2016, etter at hun solgte ut sin første headlinerturné i høst.

Charlotte Öqvist – Promotion Manager,
Universal Music Norge,
charlotte.oqvist@umusic.com

Foto: Hordur Sveinsson
Foto: Stian Andersen
MTV EMA - Best Norwegian Act
P3 Gull - Årets nykommer og Årets låt

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f