Julehilsen fra Astrid S til fansen

Foto: Hordur Sveinsson

Astrid S ønsker å takke fansen og slipper låten “Paper Thin” i dag, fredag 11. desember.

Etter at Astrid S slapp ”2AM” i oktober 2014, har det gått slag i slag for 19-åringen. Nøyaktig et år etter debuten fikk vi neste smakebit fra hennes kommende debut-EP. Fansen tok “Hyde” godt i mot og singelen ble strømmet over en million ganger bare den første uken. Debut-EPen er ventet på nyåret, men først ønsker Astrid å takke fansen etter et begivenhetsrikt år.

Hør "Paper Thin" her

– To singler på ett år er litt lite, så dette er for å gi alle som liker min musikk enda mer å høre på! En liten julehilsen på slutten av året. Støtten jeg har fått det siste året har betydd så mye for meg, og dette er en liten ting jeg ville gjøre for å noe "gi tilbake" - om man kan kalle det dét, forteller Astrid.

Astrid S er signert til forleggeren Sony ATV som en av deres yngste låtskrivere, men det er flere år siden hun startet å skrive musikk. “Paper Thin” er ikke så ny for Astrid som den er for oss.

– "Paper Thin" er en sang jeg har ventet veldig lenge på å få gi ut! Jeg skrev den på min første låtskrivertur til Stockholm da jeg var 16 år. Den viser en litt annen side av meg enn “2AM" og “Hyde". Også liker jeg at den er så laidback og gjort live i studio, sier hun.

Astrid S ble raskt spådd en lysende fremtid både nasjonalt og internasjonalt etter “2AM” ble sluppet. Det siste årets merittliste bekrefter et stykke på vei at spådommene har tyngde i seg. “2AM” har nådd dobbel platinumstatus i Norge og har blitt strømmet over 20 millioner ganger. Den har blitt remixet av artister og produsenter som Matoma, Loveless, Sevnth Wonder og Dandy Lion for å nevne noen. “Hyde” gikk rett inn på topp 10 i Spotify Norge og suksessen så langt har plassert Astrid S som den eneste norske Spotify Spotlight Artisten for hele Norden 2016.

I tillegg til suksessen med sine egne låter, har Astrid samarbeidet med blant andre Avicii hvor hun bidro på den akustiske versjonen av hans hitsingel "Waiting for Love". I tillegg var hun en del av Shawn Mendes sitt album “Handwritten" med duetten “Air", samt at hun har skrevet og lagt vokal på låten “Dawn" med iSHi.

For bare halvannen uke siden føk også det nyeste samarbeidet med Matoma rett inn på både radio- og strømmelistene. Låten «Running Out» er en låt Matoma og Astrid har laget sammen og ble sluppet 1. desember.

Nylig vant Astrid S sin første MTV EMA Awards for Best Norwegian Act. Blant de nominerte var Kygo, Madcon og Sandra Lyng. Like etter vant hun to av fire priser på P3 Gull 2015: Årets nykommer og Årets låt. Astrid er også bekreftet til Eurosonic og South by Sountwest i 2016, etter at hun solgte ut sin første headlinerturné i høst.

Charlotte Öqvist – Promotion Manager,
Universal Music Norge,
charlotte.oqvist@umusic.com

Foto: Hordur Sveinsson
Foto: Stian Andersen
MTV EMA - Best Norwegian Act
P3 Gull - Årets nykommer og Årets låt

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Eminem er ute med «Revival»15.12.2017 09:28Pressemelding

I dag slapp superstjernen endelig sitt niende album. Fansen har allerede fått høre Beyoncé-samarbeidet «Walk On Water» og låta «Untouchable» som ble sluppet i forrige uke  Han har også fått bidrag fra artister som Ed Sheerhan på den nye singelen «River», Beyoncé, Alicia Keys, Pink, X Ambassadors og Kehlani. I tillegg til å ha produsert flere av sporene selv, så har Eminem jobbet med blant andre Rick Rubin, Dr. Dre, Just Blaze, Mr. Porter og Boi-1da.   Etter å ha blitt oppdaget av Dr. Dre på slutten av 90-tallet, har Marshall Mathers blitt en av vår tids aller største artister. Han er den mestselgende artisten i USA siden tusenårsskiftet, har toppet den amerikanske albumlista med ti forskjellige album, har vunnet 15 Grammy-priser og er sett på som en av tidenes største rappere. Eminems forrige album, «The Marshall Mathers LP 2» fra 2013, toppet albumlista i Norge, USA og i en rekke land verden over. Albumet inneholdt blant annet hitsingelen «The Monster» med Rihanna, som også toppet lis

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin