Jul på IKEA

I oktober 2017 kommer den nye Vinterkolleksjonen for salg på IKEA.

Produktene i kolleksjonen er inspirert av Islands barske skjønnhet og bringer litt av naturen inn i hjemmet. Her får du forskjellige produkter i naturmaterialer i varme, dempede fargetoner. Dekorasjonene i kolleksjonen har en tidløs følelse som gjør at de egner seg både til jul og andre anledninger.

Pressevakten er tilgjengelig for alle medier. For kundehenvendelser, ta kontakt med IKEA kundeservice på telefon 02340.

994 84 950pressesenter@IKEA.com

Siv Elizabeth E. WestinKommunikasjonsrådgiver - Kommersiell kommunikasjon

Siv jobber med kommersiell kommunikasjon, og har ansvar for produktlanseringer og kommersielle samarbeid.

92029932siv.egger@IKEA.com

Jorunn Stokke AamodtSenior kommunikasjonsrådgiver - Bærekraft

Jorunn er IKEA Norges kommunikasjonsrådgiver innen bærekraft. Hun har ansvar for PR på globale, nasjonale og lokale initiativ som støtter IKEAs målsetning om å ha en positiv påvirkning på mennesker og miljø.

92826541jorunn.aamodt@IKEA.com

Kristian WillangerKommunikasjonsrådgiver - Virksomhetskommunikasjon

Kristian jobber med virksomhetskommunikasjon, med hovedvekt på ekspansjon- og etableringsprosesser.

99507041kristian.willanger@IKEA.com

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er drevet av IKEA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

FÖREMÅL2.8.2018 10:00Pressemelding

Vakker, Stygg, Herlig. FÖREMÅL er en kolleksjon for IKEA av Per B. Sundberg. Designer. Kunstner. Individualist. Per B. Sundberg er en av Sveriges mest anerkjente glass- og keramikkunstnere. Bak det rampete og humoristiske ligger det mye hardt arbeid og fokus på kvalitet. Per B. Sundberg har jobbet som designer på Orrefors glassverk og som professor ved Konstfack, kunst- og designhøyskolen i Stockholm. I dag stiller han ut verkene sine i gallerier og museer og på kunstmesser over hele verden. IKEA har invitert Per B. Sundberg til å være med på å utvikle en limited edition-kolleksjon, som kommer i september 2018.

GRATULERA kolleksjonen1.8.2018 09:37Pressemelding

Si hei til GRATULERA – en vintage-kolleksjon i limited edition, som feirer 75 år med IKEA-design. Husker du den første KLIPPAN-sofaen, eller hva med røde BJURÅN stol? Det er på tide å gå tilbake i tid med noen nøye utvalgte favoritter fra 50- og 60-tallet, 70- og 80-tallet og 90- og 00-tallet. De forskjellige utgavene av GRATULERA lanseres på tre forskjellige datoer og henter frem noen av dine (våre) beste minner fra IKEA-historien.