Judas Priest og Megadeth maler sommerkvelden svart på Oslo Spektrum scene 5. juni!

Når to av metalens virkelige storheter slår seg sammen, og tar turen til Oslo, er det klart for en konsertopplevelse som vil få pulsen til å banke ekstra fort. Med nye album på vei og låtmateriale fra henholdsvis 30 og 40 år lange karrierer, kan vi forvente metalperler på en snor fra de legendariske bandene.

Det er sjelden at et norsk publikum får oppleve to så store band, også på én og samme scene! Dette er en kveld som det vil knuse et hvert metalhjerte å gå glipp av. Priest og Megadeth er musikere som aldri ruster. Vi er utrolig stolte av å vise frem disse foregangsfigurene, som attpåtil har lovet at ny musikk er i vente! – Mark Vaughan, ansvarlig arrangør Atomic Soul

Judas Priest

Med en katalog som rommer 40 år av det beste heavy metal har å by på, regnes britene i Priest for sjangerens gudfedre og har blitt belønnet med tilnavnet metalgudene. Fra oppstarten i 1974 med "Rock and rolla", via vokalist Rob Halford inntog i 1974 og gjennombruddet med “British Steel” i 1980 har Priest vært pionerer i tungrocken. Halfords enormt høye toner, kraftige vibrato og vokal som får tankene til operascenen, har påvirket generasjoner med metalvokalister. Når Halford vokal mikses med det riffdrevene uttrykket, og tvilling-gitarene som Priest var med å gjøre til allemannseie, skapes metalmagi. I mars 2018 har Priest lovet fansen ny plate, og med første smakebit av tittellåta "Firepower" ute på nett føles ikke akkurat ventetida kortere. "It's great. This is what Priestlives for. We're a hard-working metal band still making the metal forty-odd years later, thanks to our glorious metal fans around the world.", sier Halford til vintagerock.com om det forestående albumet. Mens vi venter på det 18. studioalbumet, nyter vi 30 års feiring av "Turbo" (1986). Den bestselgende plata kom i fjor i en remastered versjon som inkluderer to skiver med hardtslående live-låter. Forhåpentligvis gir den oss en liten pekepinn på hva vi kan forvente av gudene på Sentrum Scene i juni.

Megadeth

Megadeth regnes som en av trash metalens fire store, sammen med Metallica, Slayer og Anthrax, noe de kommer til å bevise for godt under konserten i juni. Etterå ha forlatt Metallica skrudde Dave Mustaine opp tempo, økte aggresjonen og henga seg til nihilismen. Sammen med David Ellefson, og en lineup av evig skiftende bandmedlemmer, begynte han å lage noe av metalens mest kredible og nyskapende musikk. Etter 15 studioalbum, blant dem en av 2016s beste metal-utgivelser "Dystopia", er bandet tilbake i storform. Hardt, men likevel melodiøst og med Mustaines velkjente dystre tekster. Megadeth har klart å holde seg relevante gjennom mer enn 30 år og servert oss klassiske album som "Peace Sells…But Who’s Buying? "(1986) og "Rust in peace" (1990). Sist trash metal-legendene gjestet Oslo drysset både Metal Hammer, Musikknyheter og Gaffa lovord over den svette Sentrum Scene konserten. Når de nå vender tilbake til Oslo med Judas Priest er det ingen tvil om at fansen kan glede seg til en forrykende opplevelse. Bandet har bekreftet neste album er på vei og Mustaine lover: "It's Going To Be A Kick-Ass Record", til Full Metal Jackie på Klos radio.

Den 5. juni blir det hardt, svett og mørkt når de to legendariske bandene gjester Oslo Spektrum– velkommen!

Billetter i salg via Ticketmaster.no den 6. Desember klokken 09:00. Link her: https://www.ticketmaster.no/event/-judas-priest-special-guest-megadeth-tickets/559213

For mer informasjon, pressebilder, intervjuhenvendelser eller presseakkreditering, kontakt pia@atomicsoul.no