Judas Priest fyrer på alle sylindere med sitt kommende album ‘Firepower’

Singelen «Lightning Strike» er ute i dag. Bandet har også åpnet for forhåndsbestilling av albumet, som slippes 9. mars. Tirsdag 5. juni gjester de Oslo Spektrum sammen med Megadeth.

Judas Priest kunne ha hvilt på laurbærbladene, etter en særs suksessfull og lang karriere. Det gjør de ikke. Det legendariske bandet, bestående av Rob Halford (vokal), Glenn Tipton (gitar), Richie Faulkner (gitar), Ian Hill (bass) og Scott Travis (trommer), nekter å trå på bremsene, og er snart klare med sitt attende studioalbum ‘Firepower’.

Albumet, bestående av 14 spor, slippes 9. mars 2018 via Columbia Records. For anledningen har Priest gjenforent med produsent Tom Allom (mannen bak alle bandets releaser mellom 1979 og 1988, inkludert klassikere som ‘Unleashed in the East’, ‘British Steel’, ‘Screaming for Vengeance’ og ‘Defenders of the Faith’), og får i tillegg produsent-hjelp fra den Grammy-prisede produsenten Andy Sneap.

Albumet er tilgjengelig for forhåndsbestilling på CD, limited edition vinyl (farget) og digitalt her.

«Tom Allom has got this classic metal thing» forklarer Halford. «And Andy is a bit more of a ‘modern metal producer’ but his thinking is a little bit different to Tom’s. And I think to get this balance between that classic old school metal to what Andy’s world is was just a remarkable coalescence». «Tom Allom has been with us since 1979, so his knowledge of ourselves and our music in general is immense», legger Hill til. I følge Travis har Priest gått tilbake til en innspillingsmetode som har fungert særdeles bra på tidligere utgivelser - «We went back to the organic way of recording where it’s all of us in a room and we got to play together».

Den første singelen fra albumet – ‘Lightning Strike’ – er tilgjengelig over alt i dag. Videoen slippes i løpet av dagen.

‘FIREPOWER’ TRACKLIST:

1. Firepower

2. Lightning Strike

3. Evil Never Dies

4. Never The Heroes

5. Necromancer

6. Children of the Sun

7. Guardians

8. Rising From Ruins

9. Flame Thrower

10. Spectre

11. Traitors Gate

12. No Surrender

13. Lone Wolf

14. Sea of Red

Den 5. juni blir det hardt, svett og mørkt i Oslo Spektrum, når Judas Priest gjester hovedstaden sammen med Megadeth - en konsertopplevelse som trolig vil få pulsen til å banke ekstra fort. Med nye album på vei fra begge hold, og låtmateriale fra henholdsvis 30 og 40 år lange karrierer, kan vi forvente metalperler på en snor fra de legendariske bandene.

judaspriest.com

Justin Timberlake slipper sitt fjerde studioalbum «Man Of The Woods» 2. februar! Første singelen «Filthy», med video, slippes allerede førstkommende fredag, 5. januar.3.1.2018 17:23Pressemelding

Med ti Grammys og fire Emmys i bagasjen, er Justin Timberlake klar med sitt fjerde studioalbum «Man Of The Woods», som slippes via RCA Records 2. februar. Albumet er tilgjengelig for forhåndsbestilling fredag 5. januar. Samme dag slippes også den nye singelen «Filthy», med tilhørende video regissert av Mark Romanek. Låten er skrevet og produsert av Timberlake, Timbaland og Danja, i samarbeid med James Fauntleroy og Larrance Dopson.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.