Jonny driver Norges beste REMA 1000-butikk

REMA 1000 Ulsteinvik på Sunnmøre ble lørdag kveld kåret til Årets Butikk 2017 under kjedens årlige Riksmøte.

Kjøpmannen blir beskrevet som en klar vinner og et forbilde for sine kollegaer. Han er tro mot konseptet og tilbyr kundene sine mer enn de forventer hver eneste dag. Lørdag kveld tar han med seg tittelen Årets Butikk 2017 hjem til en like begeistret gjeng ved REMA 1000 Ulsteinvik.

- Årets vinner har levert gode resultater og har en egen evne til å motivere de ansatte til å gi det lille ekstra til kundene. Det er bare å ta av seg hatten og hylle Jonny som den fantastisk dyktige Kjøpmannen han er, sier Jan Frode, administrerende direktør i REMA Franchise.

Det var en rørt og stolt Kjøpmann som entret scenen lørdag kveld, til stående applaus fra sine Kjøpmannskollegaer og resten av REMA 1000. Der ble han møtt med blomster og pris fra Colonialmajor Odd Reitan.

- Dette er så stort. Jeg er veldig takknemlig. Tusen takk til familien hjemme og laget på Ulsteinvik, dette er helt fantastisk, sier Jonny Mork, Kjøpmann ved REMA 1000 Ulsteinvik.

- På tross av at lokalmarkedet har vært preget av nedgang i befolkningen det siste året, klarer Kjøpmannen å gjøre det maksimale ut av å jakte omsetning, kutte kostnader og levere butikkstandard på elitenivå, sier Johansen.

Jonny har vært kjøpmann i over 21 år, og har drevet butikken på Ulsteinvik siden 2007.

FAKTA:
Hvert år samles alle Kjøpmenn i REMA 1000 sammen med sitt støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes Riksmøtet på Gardermoen. Prisen Årets Butikk kåres av REMA Franchise, og henger svært høyt for Kjøpmenn i REMA 1000.

Tidligere vinnere av Årets Butikk:

2016: Arne Tungseth, REMA 1000 Rock City
2015: Bente Egell-Johnsen, REMA 1000 Stathelle
2014: Johnny Karlsen, REMA 1000 Signaturgården
2013: Knut Tveter, REMA 1000 Eikli

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.