John Arne Riise legger opp

110 landskamper og Champions League-triumf, men nå er det slutt. John Arne Riise (36) har spilt sin siste fotballkamp.

Ingen norske spillere kan se tilbake på flere landskamper og det er ikke mange som har en Champions League-vinnermedalje hjemme. Hvem som har hatt størst karriere blir alltid en subjektiv vurdering, men nå legger defintivt en av de beste, kanskje til og medden beste, fotballspilleren Norge har hatt opp.

- Det føles uendelig godt å ha tatt en avgjørelse og jeg er takknemlig for at jeg kan velge selv når jeg vil slutte. Mange må gi seg som idrettsinvalid og jeg håper at alt er intakt når jeg starter mitt neste kapittel som sivilist, sier John Arne Riise til Betssonbloggen og fortsetter:

- I mitt hode så mener jeg enda at jeg er god nok til å spille på et høyt nivå, men det er bare slik jeg er laget. Er vel også normalt at man ikke liker å innrømme at det er over. Men jeg har følt det på kroppen en stund. Jeg har ikke den sinnsyke viljen eller det ønsket om å legge ned arbeidet som skal til for å spille på det høyeste nivået som jeg vil. Jeg vil ikke spille bare for å spille. Jeg har et vinnerhode og da skal jeg vite med meg selv at jeg kan gjøre jobben, og der er jeg ikke nå, mentalt.

John Arne Riise har i intervjuet med Betssonbloggen trukket frem Champions League-seieren i Istanbul som den største oppturen, mens selvmålet mot Chelsea og det at han aldri vant Premier League som de største nedturene i en lang og meget god karriere.

Totalt ble det over 600 klubbkamper på toppnivå for 36-åringen som har spilt for storklubber som Monaco, Liverpool og Roma for å nevne noen.

For mer informasjon, så vennligst kontakt:
PR-manager Betsson Group
E-post: mikael.mellqvist@betssongroup.com