Joep Beving til Piknik i Parken 2018!

Joep Beving er bekreftet til eksklusiv Norges-konsert i Borggården på årets Piknik i Parken.

Da Joep Beving slapp "Prehension" på prestisjefylte Deutsche Grammophon i april 2017, hadde han allerede et stort publikum. Den nederlandske pianisten og komponisten slapp sitt første album "Solipsism" på egenhånd i 2015 og nådde ut til nye lyttere gjennom spillelister i Spotify. Joeps lavmælte, melodiske pianomusikk har nå blitt en streamingsuksess med over 100 millioner avspillinger.

Joeps delikate melodier og stemningsfulle uttrykk slo an hos nye lyttere da spor fra "Solipsism" havnet i spillelister sammen med artister som Max Richter, Ólafur Arnalds og Nils Frahm.

Joep selv beskriver musikken som "simple music for complex emotions.The world is a hectic place right now and I feel a deep urge to reconnect on a basic human level with people in general. Music as our universal language has the power to unite.”

”Joep Beving er en artist vi lenge har ønsket oss til Piknik i Parken og det blir stort å få se og oppleve han i Borggården. Her blir garantert fullt og kamp om plassene. Vår scene i Borggården på Vigelandsmuseet er en magisk arena og formatet vil passe perfekt for Joep og han norske fans.” – Lars Tefre Baade, PR og Markedsføringsansvarlig Pipfest 2018

Piknik i Parken 15. – 17. juni 2018
Foreløpig er følgende program sluppet til festivalen:
Susanne Sundfør, Colter Wall, Gus Dapperton, Tom Walker, Nao, Nadine Shah, Rhye, Nils Bech, Phoenix, Jakob Ogawa, Sassy 009, Jakob Banks, Kelela, Hak Baker, Hayden Powell Trio, Leif Vollebekk, Syml og Joep Beving

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Nyhetsbrev fra Universal Music22.3.2019 15:17:17 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-ute-med-ny-singel-kurt-cobain?publisherId=6987388&releaseId=17862356 Veronica Maggio ute med sin nye singel! Carlisle slipper sin debutsingel eMMa er HAPPY for å slippe en ny låt! Legenden Carlos Santana slipper i dag "Los Invisibles"! Med seg på låten har han spanske Buika på vokal, og Rick Rubin som produsent. Santana er en av de mest innflytelsesrike artistene fra Latin America noensinne, mens Rubin er kjent som grunnlegger av Def Jam, produsent for Johnny Cash’ comeback (American) og utallige andre artister/band på sin American-label. Den produktive Maryland-rapperen Logic slipper i dag låten “Confessions Of a Dangerous Mind”. Logic skal også slippe debutromanen Supermarket neste uke. Rapperen fikk sitt store internasjonale gjennombrudd “1-800-273-8255" i 2017, som har blitt streamet over én milliard ganger på verdensbasis. Dean Lewis slipper i dag sitt nye album A Place We

Carlisle ute med debutsingel!22.3.2019 12:00:28 CETPressemelding

Mens de fleste barn på hans alder var opptatt med sport, spill og andre aktiviteter, tilbrakte Carlisle hans yngre år på å lytte til musikk, da spesielt de store legendene. For det meste var han oppslukt i musikkens verden innenfor soul, funk, pop og R&B, sjangre som nå er til stor inspirasjon for han mens han lager egen musikk. «For meg er det viktig at musikk skal handle om følelser», sier Carlisle om hans planer for sine egne kommende låter. Sang og musikk har vært Carlisles hobby over lang tid, men han har aldri turt å ta sjansen på å gjøre det om til noe mer enn bare en hobby. Heldigvis for musikk-elskere der ute gjorde han nettopp det, gjennom norske Idol i 2018 hvor han kom på tredje plass. Nå jobber han med å finne sitt eget sound, skrive flere sanger som betyr noe for ham og skape et navn for seg selv i bransjen. - High Note handler om å være nyforelsket og de følelsene man har tidlig i forelskelsen. Når man ikke helt vet hvor man har hverandre og ting føles litt usikkert og u