Jesperpus inntar bokmarkedet

Førsteopplaget av boka Jesperpus ble revet bort i løpet av den første uka på markedet. Nå er nytt opplag på vei.

Aina Stormo og Katia Gjerding Wiegand er aktuelle med boka Jesperpus - en helt spesiell katt. Foto th. Jon Olav Nesvold.

Boka Jesperpus – en helt spesiell katt, forfattet av Matmor Aina Stormo og Katia Gjerding Wiegand, viser hele spekteret av Jesperpus' helt unike – og helt ordinære – sider fra hans hverdag som katt. Boka er rikt illustrert og full av gode kattehistorier, samt med utfyllende fakta og mange smarte tips om kattehold.

Jesperpus ble verdenskjent over natta. Først sendte TV 2 en film hvor han går på ski med Matmor, og lynraskt ble filmen spredt i sosiale medier, over hele verden, sett av 100 millioner. Han har for lengst fått sin egen blogg og en Facebook-side med over 57 000 følgere. Ifølge Time Magazine er Jesperpus det 59. mest innflytelsesrike dyret i hele verden. Kjendisstatusen gjør at Jesperpus blir stoppet på gata, rett som det er, og henvendelser strømmer på, også fra utlandet.

Jesperpus er ikke som andre katter. Jesperpus går på ski, på toppturer, han svømmer, rir på hest – eller slapper av oppi tursekken til Matmor. Men Jesperpus er også som katter flest: Han elsker å jakte på fugler og mus og misliker andre katter.

Aina Stormo bor på en gård i Løten i Hedmark. Hun har lang erfaring med husdyr og kjæledyr og er dessuten svært opptatt av dyrevern. Ikke minst er hun matmor til katten Jesperpus, og sammen med Katia Gjerding Wiegand har hun skrevet boka om ham. Wiegand er journalist, fotograf, regissør, produsent og manusforfatter.

Les mer om Jesperpus på forlagsliv.no.

Jepserpus drar gjerne på fjelltoppturer – dersom formen og været er bra. Her på toppen av Ulvåberget, 997 moh. Foto: Aina Stormo.
Bokaktuelle Jesperpus er med på litt av hvert. Fisketurer med Matmor og Matfar er veldig spennende, for eksempel - her med fangsten i sidelomma. Foto: Aina Stormo.
Løypenes konge – Klart jeg går på ski! Foto: Jon Olav Nesvold.
Min skog, mitt rike: Tigerskogen ligger like ved huset mitt og er min skog og mitt fristed. Jeg er der hver eneste dag og der gjør jeg alltid hva jeg vil. Foto: Aina Stormo.
Matmor Aina Stormo med Jesperpus.
Katia Gjerding Wiegand.
Jesperpus. En helt spesiell katt.