Jesper Jenset #1 på Hype Machine

Etter å ha ligget på Spotifys topp 50 siden release i mai, listinger på de fleste norske radiostasjoner og oppmerksomhet i utlandet, går nå Jesper Jensets dobbelt platina-selgende hit "High" inn som #1 på det toneangivende nettstedet Hype Machine. Jesper følger dermed blant annet Matoma og Astrid S, som i 2015 nådde førsteplassen med samarbeidet "Running Out".

Hype Machine er kjent for å ta temperaturen på det aller "hotteste" som beveger seg på nett i musikkverdenen internasjonalt og som nevnes mest der ute, ved å samle informasjon fra blogger og nettsteder verden rundt.

Når Jesper Jenset nå går #1, er det med en remix gjort av den canadiske duoen Young Bombs, som tidligere har remixet blant annet Selena Gomez og Alan Walker.

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald