Jeff Lynne's ELO gir ut sitt nye album "Alone In The Universe" 13. November

JEFF LYNNE’S ELO UTGIR SITT FØRSTE ALBUM PÅ OVER 15 ÅR MED NYTT MATERIALE.

ALONE IN THE UNIVERSE, 13. NOVEMBER 2015.

Kjent som en av de mest ikoniske kreftene innen musikkhistorie, Jeff Lynne’s ELO gir nå ut sitt nye album som kommer til å være den første utgivelsen fra ELO på 15 år. Albumet ”Alone In The Universe”, blir utgitt 13. November, og er tilgjengelig for forhåndsbestilling fredag 25. September. Den første singelen “When I Was A Boy” (http://smarturl.it/WhenIWasABoyAudio) kommer også til å være tilgjengelig på fredag, og fans som forhåndsbestiller albumet mottar “When I Was a Boy” umiddelbart.

Som med ELO’s tidligere listetoppende album, fortsetter Jeff Lynne som ELO’s produsent, låtskriver, arrangør, vokalist og gitarist. I september 2014 headlinet Jeff Lynne’s ELO BBC Radio 2 sin ”Festival In A Day” i Hyde Park i London foran 50,000 fans og nesten en million tv-tittere.

Lynne var det kreative geniet bak ELO som solgte mer enn 50 millioner album over hele verden, hadde mer enn 20 Top 40 Hits i USA og UK og mottok haugevis av priser og utmerkelser.
Da ELO ble formet, hadde Lynne et mål om å lage moderne rock og pop låter – et mål som fortsatt stemmer 30 år senere med sitt nye materiale.

"Musikk er en så mektig kraft i livene våres. En god sang kan få en til å føle seg mindre alene i universet, og gjennom å prøve å skape en av disse sangene får meg på en måte til å føle meg mindre alene i unvierset og. Hele mitt liv – fra da jeg var en guttunge med en drøm i Birmingham helt fram til i dag – beviser hvor mye musikk kan gjøre”, sier Lynne.

“Jeff Lynne er en mester i sitt felt og “Alone In The Universe” er en ren pop-perfeksjon. Vi er begeistret over å være involvert i tilbakekomsten til ELO og utrolig stolte over å gi ut denne moderne klassikeren på Columbia Records”, sier Ashley Newton, president for Columbia Records.

Jeff Lynne
Lynne er en av de mest sagnomsuste navnene innen musikkhistorie etter å ha dannet ELO, og fungert som grunnleggende medlem av den Grammy vinnende supergruppen The Traveling Wilburys. Han har produsert og samarbeidet med The Beatles, Roy Orbison, George Harrison, Paul McCartney, Ringo Starr, Tom Petty og Joe Walsh. I 2015 ble han hedret med en stjerne på Hollywood Walk of Fame og er en aktiv filantrop for organisasjoner som St. Jude Research Hospital, MUSICARES og H.E.A.R.T (Helping Ease Abuse Related Trauma).

LINKER
“When I Was A Boy” audio/pseudo video på VEVO http://smarturl.it/WhenIWasABoyAudio

Album pre-order iTunes: http://smarturl.it/JeffLynnesELOit
Album pre-order Amazon MP3: http://smarturl.it/JeffLynnesELOamz