JARVIS COCKER & CHILLY CONZALES MED NYTT PROSJEKT: "ROOM 29"

Jarvis Cocker, tidligere frontfigur i popbandet Pulp og rapperen, produsenten og komponisten Chilly Gonzales har slått seg sammen for et spennende nytt prosjekt: "Room 29" slippes på Deutsche Grammophon 17.mars!

"Room 29" var opprinnelig tenkt som et teaterstykke om det legendariske rommet ved Hollywood Hotel Chateau Marmont. Cocker skrev stykket under et opphold der, og ble inspirert av det uvanlige rommet - det har for eksempel et miniflygel, ikke minst har det vært vitne til utallige episoder og berømte gjester.

„The tales from the Chateau have become so legendary that anyone with even a passing interest in rock'n'roll – or any facet of the entertainment industry for that matter – will have heard a Hollywood story related to Chateau Marmont. (…)

James Dean hoppet gjennom et vindu for å dra på audition til "Rebel Without a Cause"; Judy Garland sang ved flygelet i hotellobbyen; Blues Brother John Belushi tok en overdose der; Led Zeppelin kjørte en Harley Davidsons inn i lobbyen; The Doors' Jim Morrison har bodd der;¨den anerkjente plateprodusenten Rick Rubin bodde der i 9 måneder på 90-tallet etter å ha flyttet fra New York; John Frusciante, gitarist i Red Hot Chili Peppers, sjekket inn i 1996 og holdt på å ta livet sitt etter en lang periode med rusmisbruk; Lindsay Lohan sjekket inn etter å ha blitt arrestert for fyllekjøring i 2007; iHeath Ledger festet ger uken før han døde.... (...) (The Guardian)

"Room 29" er en studioinnspilling av teatersykket, bestående av fengende låter, tekst og instrumentalmusikk, komponert av Chilly Gonzales, med tekst av Jarvis Cocker.

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Noah Kahan debuterer med EP12.1.2018 16:05Pressemelding

Den unge singer-songwriteren Noah Kahan slapp i dag sin debut-EP «Hurt Somebody». Den inneholder blant annet singelen med samme navn, samt en ny versjon der Grammy-nominerte Julia Michaels bidrar med vokal. I tillegg inneholder EP-en de nye låtene «Catastrophize», «Passenger» og «Please». «Hurt Somebody» er produsert av Joel Little, som tidligere har produsert for blant andre Lorde og Khalid. Noah Kahan har vokst opp i den lille byen Strafford i Vermont, og begynte å skrive låter i ung alder inspirert av artister som Paul Simon, Ben Howard og The Lumineers. Han havnet etter hvert på radaren til låtskrivere som Dan Wilson (Adele), Scott Harris (Shawn Mendes) og produsent Joel Little. 21-åringen slapp sin debutsingel «Young Blood» i fjor, etterfulgt av flere enkeltlåter som totalt har fått over 40 millioner streams på Spotify.

Andre smaksprøve fra Turbonegro - Hurry Up & Die12.1.2018 12:58Pressemelding

To uker før utgivelsen av Oslo-bandet´s niende!(!) fullengder ROCKNROLL MACHINE kommer andre smaksprøve fra albumet. ”Hurry Up & Die” er Turbonegro i klassisk format, med høyenergiske riff, baklengsbudskap og supercatchy vokal som ballesparker så det svir - denne gangen er det diverse ekstremsportvarianter som får unngjelde! HØR "HURRY UP & DIE" HER Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske. ROCKNROLL MACHINE TOUR! 09.02: Folken, Stavanger, NO 10.02: USF Verftet, Bergen, NO 16.02: Studentersamfundet, Trondheim, NO 17.02: Rockefeller, Oslo, NO 02.03: Koko, London, UK 03.03: Paradiso Noord, Amsterdam, NL 09.03: Berns, Stockholm, SE 10.03: 50 36, B

Troye Sivan er tilbake med ny musikk11.1.2018 10:06Pressemelding

I dag tidlig slapp australieren låta «My My My!», hans første nye musikk siden 2015. Dette er første smakebit fra Sivans neste album, som slippes denne våren. Han slapp samtidig videoen til låta, som er regissert av Grant Singer som tidligere har laget videoer for blant andre Lorde og The Weeknd. Se videoen nederst i saken. Om «My My My!» sier Sivan: “«My My My!» is a song of liberation, freedom, and love. Throw all inhibition to the wind, be present in your body, love wholeheartedly, move the way you’ve always wanted to, and dance the way you feel – hopefully even to this song!” Debutalbumet “Blue Neibourhood” fra 2015 toppet iTunes-lista i 66 land og etablerte 22-åringen som en verdens fremste unge popstjerner. Albumet fikk strålende anmeldelser og ble kåret til årets beste av Associated Press. Han ble også kåret til en av verdens mest innflytelsesrike tenåringer av TIME.

Queen mottar Grammy Lifetime Achievement Award10.1.2018 15:55Pressemelding

The Recording Academy annonserte i dag vinnerne av Special Merit Award. Prisen gis utøvere som har bidratt av kunstnerisk betydning innen musikken. I løpet av en karriere på over 40 år har Queen toppet hitlister verden over og blitt innlemmet i hall of fames uten sidestykke. Bandet har mottatt flere Ivor Novello Awards, en MTV Global Icon Award, og har innspillinger som er innført i Grammy Hall of Fame: «Bohemian Rhapsody», «We Will Rock You»/«We Are The Champions», sistnevnte brukes fortsatt flittig på idrettsarrangementer og arenaer rundt om i verden. Nylig ble Queen det første bandet noensinne til å selge mer enn seks millioner eksemplarer av et album i Storbritannia med sitt Greatest Hits. Selv med det tragiske tapet av deres unike og talentfulle frontmann Freddie Mercury, er Queen et av de mest ærverdige bandene i rock og pophistorien. Queen, John Deacon, Brian May, Mercury og Roger Taylor, fanget hjerter og erobret hitlistene som ingen andre band i historien, en arv som fortsette

Nominerte til Spellemann 2017 - fra Universal Music9.1.2018 15:20Pressemelding

I dag ble de nominerte til Spellemann 2017 offentliggjort. Utdelingen går av stabelen 25. februar, og Universal Music har en rekke nominerte. Vi gratulerer artistene våre! Årets Låt Astrid S - Think Before I Talk Linda Vidala & King Skurk One - Bængshot Hkeem & Temur - Fy Faen Årets Popsolist Cashmere Cat Årets Popgruppe Seeb Årets Nykommer & Gramo-stipend Hkeem Årets Produsent Cashmere Cat Årets Album Cashmere Cat