Jarle Bernhoft feat. Raelee Nikole - "Buried Gold"

Om Jarle Bernhoft har en programerklæring, er det han ønsker å få folk til å danse og tenke samtidig. Det gjelder i høyeste grad også på hans nye album som utgis høsten 2018, og første singel "Buried Gold" som slippes 26. januar via Universal Music.

"Buried Gold" er en duett med Raelee Nikole, fra San Diego i California. Låta ble til i et anfall av akutt inspirasjon etter at Jarle hørte en instragram-post av Nikole ved slump. Jarle ble så inspirert av Nikole at han la låta han egentlig holdt på med til side, og skrev en ny låt på rappen i stedet. Jarle forteller at han videre bestemte seg for å vise låta til Raelee, siden hun hadde bidratt så kraftig til skapelsen.

- "Buried Gold er en fire minutters balansegang mellom optimisme og desillusjon, og den beste måten å megle derimellom er å danse. La Raelee Nikole mykt skyve hofta di mot venstre, så skal jeg tuppe den tilbake igjen" - Bernhoft

HØR BERNHOFT FEAT. RAELEE NIKOLE "BURIED GOLD" HER

- "Raelee svarte med en gang, likte låta og ville gjerne være med. To uker etter hadde hun spilt inn et nydelig vokaltake. Moderne liv ass, noen ganger er det deilig". - Bernhoft

"Buried Gold" har blitt en låt Jarle assosierer med solskinn, varm asfalt og wunderbaum-feeling i bilen. Duetten slippes når lyttere lengst i nord virkelig trenger en universal godlåt som kan varme. Samtidig forteller Jarle at "Buried Gold" vekselvis skifter mellom hans optimistiske og desillusjonerte syn på verden. Dette er også et tema som er gjennomgående for hans kommende album. Plata har blitt formet av omveltningene i verden vi lever i, der ting som miljøkrisen og flyktningeproblematikk skaper stadig større motsetninger mellom mennesker.

- "Jeg er ikke komfortabel i et «post truth»-samfunn, der begrepet «politisk korrekt» har blitt et skjellsord, og hvor heller stikker hodet i sanda enn å ta for eksempel klimakrisen på alvor. Jeg forsøker å finne min plass i verden, men det kan til tider føles vanskelig. Som person slites jeg litt mellom pessimisme og optimisme, og det tror jeg skinner igjennom på denne plata. Men, jeg har blitt utrolig glad i å spille gitar igjen, det har på en måte blitt mitt happy place jeg kan rømme til. Det bærer plata preg av, rent instrumentalt." - Bernhoft

Det nye albumet består av låter som er hakket mer up-beat enn tidligere materiale, og har anslag av ren rock, uten at Jarle vil gi det stempelet «retro». Denne gangen har han med seg fullt band, og innspillingen har foregått mer eller mindre live. Innspillingsprosessen ble på mange måter en retur til røttene for Jarle, som tok med seg bandet på en to uker lang «bandcamp» på Nordhordland folkehøgskole på Frekhaug utenfor Bergen.

«Buried Gold» slippes 26. Januar via Universal Music. Jarle Bernhofts kommende album slippes høsten 2018.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven