Jarle Bernhoft feat. Raelee Nikole - "Buried Gold"

Om Jarle Bernhoft har en programerklæring, er det han ønsker å få folk til å danse og tenke samtidig. Det gjelder i høyeste grad også på hans nye album som utgis høsten 2018, og første singel "Buried Gold" som slippes 26. januar via Universal Music.

"Buried Gold" er en duett med Raelee Nikole, fra San Diego i California. Låta ble til i et anfall av akutt inspirasjon etter at Jarle hørte en instragram-post av Nikole ved slump. Jarle ble så inspirert av Nikole at han la låta han egentlig holdt på med til side, og skrev en ny låt på rappen i stedet. Jarle forteller at han videre bestemte seg for å vise låta til Raelee, siden hun hadde bidratt så kraftig til skapelsen.

- "Buried Gold er en fire minutters balansegang mellom optimisme og desillusjon, og den beste måten å megle derimellom er å danse. La Raelee Nikole mykt skyve hofta di mot venstre, så skal jeg tuppe den tilbake igjen" - Bernhoft

HØR BERNHOFT FEAT. RAELEE NIKOLE "BURIED GOLD" HER

- "Raelee svarte med en gang, likte låta og ville gjerne være med. To uker etter hadde hun spilt inn et nydelig vokaltake. Moderne liv ass, noen ganger er det deilig". - Bernhoft

"Buried Gold" har blitt en låt Jarle assosierer med solskinn, varm asfalt og wunderbaum-feeling i bilen. Duetten slippes når lyttere lengst i nord virkelig trenger en universal godlåt som kan varme. Samtidig forteller Jarle at "Buried Gold" vekselvis skifter mellom hans optimistiske og desillusjonerte syn på verden. Dette er også et tema som er gjennomgående for hans kommende album. Plata har blitt formet av omveltningene i verden vi lever i, der ting som miljøkrisen og flyktningeproblematikk skaper stadig større motsetninger mellom mennesker.

- "Jeg er ikke komfortabel i et «post truth»-samfunn, der begrepet «politisk korrekt» har blitt et skjellsord, og hvor heller stikker hodet i sanda enn å ta for eksempel klimakrisen på alvor. Jeg forsøker å finne min plass i verden, men det kan til tider føles vanskelig. Som person slites jeg litt mellom pessimisme og optimisme, og det tror jeg skinner igjennom på denne plata. Men, jeg har blitt utrolig glad i å spille gitar igjen, det har på en måte blitt mitt happy place jeg kan rømme til. Det bærer plata preg av, rent instrumentalt." - Bernhoft

Det nye albumet består av låter som er hakket mer up-beat enn tidligere materiale, og har anslag av ren rock, uten at Jarle vil gi det stempelet «retro». Denne gangen har han med seg fullt band, og innspillingen har foregått mer eller mindre live. Innspillingsprosessen ble på mange måter en retur til røttene for Jarle, som tok med seg bandet på en to uker lang «bandcamp» på Nordhordland folkehøgskole på Frekhaug utenfor Bergen.

«Buried Gold» slippes 26. Januar via Universal Music. Jarle Bernhofts kommende album slippes høsten 2018.

Nyhetsbrev fra Universal Music9.11.2018 10:17Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Imagine Dragons med nytt album Sandro Cavazza slipper ny låt OnklP slipper "Bør Jeg" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/tix-med-sin-forste-julelat?publisherId=6987388&releaseId=17856414 TIX ute med sin første julelåt! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/kamferdrops-tar-ett-oppgjor-med-svake-mennesker?publisherId=6987388&releaseId=17856415 Kamferdrops tar et oppgjør med svake mennesker I dag er The Beatles sitt album The Beatles, også kjent som The White Album, ute. Albumets 30 spor er mikset av produsent Giles Martin og Sam Okell, og inneholder akustiske demoer og 50 innspillingsopptak, hvor de fleste ikke har vært utgitt tidligere. Dette er første gang albumet har blitt remikset og presentert med flere demoer og innspillingsopptak. Jonas Blue følger opp hits som “Fast Car”, “Mama” og “Perfect Stranger” med det splitter nye albumet Blue! På albumet har han fått med seg bl.a. Jessie Reyez på låten "Wherever You Go", i tillegg t

Kamferdrops tar ett oppgjør med svake mennesker9.11.2018 09:35Pressemelding

Hun har enda ikke blitt bortført av aliens, men Kamferdrops, som sto bak superhiten “Jag trodde änglarnas fanns” sommeren 2017 er tilbake med en ny banger, denne gangen mer klubbvennlig og med ett budskap som oppdaterer Jannickes originalversjon til å bli aktuelt i 2018. “De svakeste menneskene er ofte de sterkeste” sier Kamferdrops, “Jeg tror vi alle er lei av samfunnets fokus på kropp, suksess og falsk vinnermentalitet. Originalt så handlet ‘Svake Mennesker’ om røyking og drikking, dagens versjon av dette er vel Ex On The Beach, Valium og Kokain - men de som er svakest og står på bunnen av samfunnet er egentlig de sterkeste, det skal så sykt mye til å stå alene på bunnen” HØR KAMFERDROPS - "SVAKE MENNESKER" HER Siden fjorårets sommerhit i Sverige, har Kamferdrops streamet til Gull med låten «Tusen Bitar», avsluttet Spellemann med Ole Ivars og Elisabeth Andreassen, og ligget på Spotify´s topplister med den svenske rapperen Adel som nettopp hadde sluppet ut av fengsel når samarbeidet b

TIX med sin første julelåt!9.11.2018 09:33Pressemelding

Med nesten 200 millioner strømminger i Spotify, slapp TIX «Shotgun» før sommeren. Låten var første brikke i hans soloprosjekt utenfor russemusikken, og nå er han klar med sin aller første julelåt, “Håper Nissen Har Råd”. TIX sine enorme strømmetall stammer fra en rekke kontroversielle russelåter som for alvor fikk fotfeste hos det norske folk i 2015. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet over 8,7 millioner ganger. De siste årene har TIX for alvor satt navnet sitt på kartet både som artist og låtskriver. Seneste bevis er Ava Max sin låt “Sweet but Psycho” hvor han er en av låtskriverne. Låten gikk #1 på Spotify i Norge, Sverige og Finland, og har foreløpig peaket på #18 på globallistene den 3. november. Nå er TIX klar med sin FØRSTE julelåt! HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER Mer om TIX Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Hauk

Sandro Cavazza slipper ny låt9.11.2018 09:30Pressemelding

Sandro Cavazza slipper i dag sin nydelige poplåt "Used To" feat. Lou Elliotte. “We wrote the song as a duet picturing a lost relationship, a couple dreaming about how it used to be perfect and not understanding how it all went wrong. I think anyone who has ever been in a relationship will be able to relate to this song” – Sandro Cavazza Sandro Cavazza er både artist og låtskriver, og har jobbet mye med Avicii på bl.a. den store hiten "Without You". Cavazza har for tiden suksess med Kygos "Happy Now", hvor han både synger og har skrevet på låten. "Used To" følger opp sommerens smash "High With Somebody", som lå #1 på svensk radio i flere uker, fremdeles er på topp fem på radio i Sverige og har sanket inn over 17 millioner streams globalt. Sandro Cavazza lot seg inspirere av pop- og rockeikoner som Queen, Craig David og Red Hot Chili Peppers. Han skrev sin første låt da han bare var syv år gammel, og kommer fra den svenske musikkskolen Rytmus, som har huset noen av Sveriges mest kjente s

Imagine Dragons med nytt album9.11.2018 09:30Pressemelding

Grammyvinnende Imagine Dragons er i dag klar med det nye albumet Origins. Origins blir sluppet 16 måneder etter deres suksess med Evolve som har solgt til tre ganger platina i Norge. “It’s about seeking new ground but also appreciating your roots. When we create, we create with no boundaries, no rules. We find it thrilling to make music that feels different and new to us”, sier vokalist Dan Reynolds om det nye albumet, hvis bandkamerater inkluderer gitarist Wayne Sermon, bassist Ben McKee og trommeslager Daniel Platzman. For å skape lyden av Origins har bandet jobbet med Joel Little (Lorde, Khalid), Mattman & Robin (Selena Gomez, Carly Rae Jepsen) og John Hill (Florence + The Machine). Imagine Dragons har over 40 millioner månedlige lyttere på Spotify, noe som plasserer dem på niende plass på listen over de mest streamede artister i verden.

OnklP slipper “Bør jeg”8.11.2018 12:33Pressemelding

Med over 112 millioner streams i bagasjen lanserte OnklP sitt nye soloprosjekt tidligere i høst med “Føler meg bedre”. I dag er han tilbake med oppfølgeren “Bør jeg” - en ny, sterk låt fra hele Norges OnklP. Enhver introduksjon er egentlig overflødig. Enten det er VG eller Dagbladet, rap-fans eller svigermødre, festivalgjengere eller securtiasvakter – alle kjenner til OnklP. Alle har en mening. Alle kjenner en som kjenner en som kjenner ham. Fra et par års nachspiel på 15m2 på Anker hotel, rett til Spellemann og tilbake til legevakta igjen. Periodevis norsk musikklivs enfant terrible. Periodevis briljant. Periodevis tilsynelatende uten styring eller selvkontroll. Noen klappet da han var på toppen. Flere frydet seg da han var nærmere bunn. En offentlig inkasso, en offentlig åpenhet rundt...vel, alt, og en minst like offentlig gjenreising som artist senere så er vi alle blitt noen år eldre. Og vi kan vel alle være enige om at det har gått mye bedre enn det hadde behøvd å gjøre. “Bør jeg”