Janelle Kroll - Barricade

7.6.2017 10:53 | Drabant Music

Det Brooklyn-baserte stjerneskuddet Janelle Kroll som står bak hitlåtene «Outsider», «Sunny Days» og «24 hrs» slapp nylig tittelsporet til sin kommende EP - «Barricade». Denne gis ut på Drabant Music i Norge, under lisens fra indieselskapet Lokal Legend (NYC).

Låta «Barricade» debuterte sammen med en fengslende fin musikkvideo. Videoen er regissert av Jessica Beth Redish og Patrick Kendall, og er en one take produksjon som ble filmet fra en drone i Brooklyn Navy Yards.

Se den Billboard-premierte musikkvideoen her:

Kroll henter inspirasjon fra R&B-, pop- og indie-universet på den kommende EP-en.

«Dette er en veldig spennende tid å være sjangeruavhengig på. Måten vi absorberer musikk på i dag gjør at vi som lyttere ofte har en mer eklektisk smak. Som musikere tror jeg derfor vi burde presentere variert musikk», sier Kroll.

Barricade er en videreføring av Krolls seneste utgivelse - Outsider EP, hvor hun utforsker dreampop og alternativ pop på en måte som kan minne litt om AlunaGeorge, Banks og Lana Del Rey. Mens «Outsider» er mer sentimental, er Barricade noen få nyansere lysere, hvor lekre tekster knytter seg til sensuelle melodier.

EP-en Barricade kommer høsten 2017.

Følg Janelle Kroll på Facebook for oppdateringer!

Vi representerer CC Cowboys, LILA, Raga Rockers, deLillos, The Dogs, Inge Bremnes, Casa Murilo, daelen, Frøder, Janelle Kroll, Magnus Berg, Jess Morgan, Munroe/Knutsen, Natasja Holmboe, Pine Lake, The Modern Times, Undr, Waaktaar & Zoe, Zuma, Tommy Tokyo og Sval.