Janelle Kroll - Barricade

Det Brooklyn-baserte stjerneskuddet Janelle Kroll som står bak hitlåtene «Outsider», «Sunny Days» og «24 hrs» slapp nylig tittelsporet til sin kommende EP - «Barricade». Denne gis ut på Drabant Music i Norge, under lisens fra indieselskapet Lokal Legend (NYC).

Låta «Barricade» debuterte sammen med en fengslende fin musikkvideo. Videoen er regissert av Jessica Beth Redish og Patrick Kendall, og er en one take produksjon som ble filmet fra en drone i Brooklyn Navy Yards.

Se den Billboard-premierte musikkvideoen her:

Kroll henter inspirasjon fra R&B-, pop- og indie-universet på den kommende EP-en.

«Dette er en veldig spennende tid å være sjangeruavhengig på. Måten vi absorberer musikk på i dag gjør at vi som lyttere ofte har en mer eklektisk smak. Som musikere tror jeg derfor vi burde presentere variert musikk», sier Kroll.

Barricade er en videreføring av Krolls seneste utgivelse - Outsider EP, hvor hun utforsker dreampop og alternativ pop på en måte som kan minne litt om AlunaGeorge, Banks og Lana Del Rey. Mens «Outsider» er mer sentimental, er Barricade noen få nyansere lysere, hvor lekre tekster knytter seg til sensuelle melodier.

EP-en Barricade kommer høsten 2017.

Følg Janelle Kroll på Facebook for oppdateringer!

Ny låt og musikkvideo fra Inge Bremnes13.4.2018 08:42Pressemelding

Inge Bremnes har allerede gitt oss to nydelige låter som gir oss en pekepinn på hva vi kan forvente fra hans nye album. Singlene «Naiv» og «Ingen som veit» har begge blitt spilt hyppig på NRK P1, og den sistnevnte låta imponerte han stort med da han fremførte den live på Lindmo i vinter. Nå er han klar for å vise frem mer av det han har på lager, og gir i dag ut sitt ferskeste spor - «Himmelblå». Hør låta her, eller se musikkvideoen lenger ned i saken. Noen ganger er det lett å tenke at enkelte ting var så mye bedre før. Men var det virkelig så roserødt, eller himmelblått som man skal ha det til? Inge Bremnes utdyper videre hva tematikken bak låta er: «Himmelblå er en sang om å gripe og miste, vinne og tape. Om skeive fordelinger, og om å en dag finne balansen igjen. Og i mellomtiden går dagene sin vante gang». Musikkvideoen til «Himmelblå» er regissert av Mattis Goksøyr. Videoen kan du se her! 28. april tar Inge Bremnes med seg det profilerte koret Vox Humana til Sentralen i Oslo for

Pine Lake slipper nytt album6.4.2018 10:41Pressemelding

I dag slipper Askers fineste softrockband, Pine Lake, sitt andre album - «Sand Through Glass». Pine Lake består av Martin Mydske Nilsen, Øystein Skorstad, Brynjar Dambo, Brikt Grendar og Jan Tore Brunstad, som alle kommer fra forskjellige undergrunnsband fra Oslo. Med bandets brede musikalske bakgrunn har Pine Lake er musikalsk uttrykk som spenner bredt, men er fjellstøtt forankret i groovy og melankolsk popmusikk. Musikerne har alle heltidsjobber på andre steder enn på scena, som for eksempel vokalist Martin som er gartner. Bandet klarer likevel å snekre sammen låter med lidenskap og imponerende musikalsk kvalitet. For å få tid til musikken benytter de hvert ledige minutt. Slik siver musikken ut av hverdagen til gutta. Albumet er blant annet mikset i 25 minutters bolker på toget mellom Asker og Oslo, og mye av vokalen er tatt opp i lunsjpausen til Martin i gartneriet, blant blomster og krydderurter. Bandet har også et tett samarbeid med artisten Shaun Bartlett (kjent fra The Voice), s

Oslo Ess er ute med sitt femte studioalbum6.4.2018 08:44Pressemelding

Landets travleste punkrockere gir i dag ut sitt femte studioalbum, Frie radikaler. Oslo Ess har allerede gitt fansen strålende smakebiter på hva de kunne vente seg fra bandets neste album, i form av singlene «Leter etter deg», «Jeg vil ikke!» og «Ingen forhandling» som ble sluppet like før påske. Nå er ventetiden på å få høre resten av albumet endelig over, og i dag slippes de resterende seks låtene. Albumet Frie radikaler bekrefter på alle måter Oslo Ess' uovertrufne energi, magi og spilleglede i kombinasjon med rå gatepoesi. Hør Oslo Ess sitt femte studioalbum, «Frie radikaler», her! Bandets harde kjerne: Åsmund Lande, Knut-Oscar Nymo og Peter Larsson, med Håvard Takle Ohr bak trommene, har de siste årene sørget for å sette sitt gode navn på hele norgeskartet. I 2012 satte de uoffisiell norgesrekord med hele 210 konserter i løpet av ett år. Med sin råhet, genuinitet, pågangsmot og spilleglede har Oslo Ess bidratt til at punkrocken har nådd ut til et bredere publikum. Oslo Ess er alle

Ny smakebit fra Oslo Ess' kommende plate23.3.2018 08:00Pressemelding

Like etter påske, nærmere bestemt 6. april, er det endelig klart for albumslipp av Oslo Ess' femte studioalbum - «Frie radikaler». Bandet har allerede gitt oss glimrende smakebiter fra det kommende albumet i form av singlene «Leter etter deg» og «Jeg vil ikke!», som på alle måter bekrefter bandets uovertrufne energi, magi og spilleglede i kombinasjon med rå gatepoesi. Bandet ønsker å dele en siste smakebit med fansen, og slipper derfor i dag låta «Ingen forhandling». Den kan du høre her! Albumslippet skal følges opp med en vårturné, og bandet tar turen innom følgende steder: 05.04 - Folken, Stavanger 06.04 - Kron Bar, Bergen 07.04 - Oslo City, Platekompaniet (minikonsert & signering) 13.04 - Larris Scene, Førde 14.04 - Terminalen, Ålesund 20.04 - Gamlebyen Kulturhus, Fredrikstad 21.04 - Retro Bar, Raufoss 27.04 - Rockefeller, Oslo 28.04 - Gregers, Hamar 29.04 - På hjørnet, Nesbyen 30.04 - Vannvogna, Halden

Ny singel ute fra Goneo16.3.2018 11:31Pressemelding

Goneo, eller Vetle Sigmundstad (som han egentlig heter), er en 17 år gammel produsent og låtskriver fra Risør. Med sitt rike lydbilde brer Goneo vingene og flyr ut i synthuniverset med inspirasjon fra elektronika, jazz, funk og flumestep i ryggsekken. Sigmundstad begynte å spille fiolin som syvåring, men gikk over til musikkproduksjon som tenåring. I fjor sommer, da han plutselig endte opp uten sommerjobb, brukte han like gjerne hele ferien på å lage musikk. Da ble blant annet låta "Don't Talk About Love" til, som han i dag endelig gir ut. "Låta handler om å ville klamre seg fast i den useriøse fasen av et forhold, fordi man er redd for å være den som ender opp med å såre den andre parten", forteller Goneo. På "Don't Talk About Love" har han fått med seg Annika Momrak på vokal, som i 2013 vant MGP Jr. sammen med gruppa UNIK4. «Don't Talk About Love» kan du høre her!

Ramón debuterer med egenkomponert låt16.3.2018 09:00Pressemelding

Etter å ha landet en femteplass i The Stream i 2016 er Ramón nå klar for å vise frem sitt særegne talent som både artist og låtskriver. 19-åringen fra Ski gir i dag ut sin aller første selvskrevne låt. Singelen «Knock» kan du høre her! "Låta handler om å lengte etter noe mer enn bare det rent fysiske i et forhold. Selv om jenter kanskje er flinkere til å innrømme det, så er jo det ofte at vi gutter også ønsker oss noe mer enn bare noen å dele en seng med. Så derfor skrev jeg en låt om nettopp dét», forteller Ramón. Vi kan vente oss flere musikalske drypp fra Ramón utover våren og høsten 2018.