Jan Arild Wathne er ansatt som adm. direktør i GK Inneklima AS

Som etterfølger til Eivind Sælen, som etter eget ønske trer av for å gå i pensjon, er Jan Arild Wathne ansatt med virkning fra 1.august 2016.
Jan Arild Wathne tiltrer som administrerende direktør i GK Inneklima fra 1. august.

Jan Arild er 52 år og født og oppvokst i Stavanger og kommer til GK Inneklima AS fra stillingen som Administrerende Direktør og Partner i investeringsselskapet Wahlberg. Jan Arild har drevet med investeringsvirksomhet siden 2009, og hatt ansvar for kjøp og salg av selskaper, samt deltatt aktivt i utviklingen av disse, gjennom roller som styreleder og daglig leder i selskapene.

Før dette var Jan Arild administrerende direktør i avfallsselskapet SAR AS i 4 år med virksomhet bl.a. innen avfallshåndtering fra oljeindustrien i Norge, men utviklet seg også med etableringer i India og Kuwait.

Før dette igjen, i perioden 1997 til 2005 var Jan Arild ansatt i Gunnar Karlsen AS. Han startet i GK som daglig leder i oppkjøpet Flebu Sandnes og regionsjef Rogaland med mål om å utvikle GK i regionen. Flebu Sandnes ble etter ett år fusjonert inn i GK og ble til GK Stavanger, og ble i løpet av de neste 3 år den største aktøren innen inneklima i regionen. Deretter gikk han til stillingen som divisjonssjef for Entrepriser i GK Norge fra 1999, og i 2002 ble han utnevnt til visekonsernsjef i GK Konsern AS.

I perioden som ansatt i GK deltok han også i flere etableringer av nye avdelinger, samt oppkjøp i konsernet.

Jan Arild har også før dette vært bedriftsrådgiver i Teknologisk institutt, senior ingeniør i Conoco Phillips samt Kværner. Han startet sin karriere med 5 år som VVS-ingeniør og partner i Andersen & Johnson AS i Oslo, som rådgivende ingeniør.

Jan Arild er utdannet som VVS-ingeniør fra Oslo Ingeniørhøyskole og har en Mastergrad fra BI.

Vi ser frem til å få Jan Arild tilbake på GK-laget

Oslo 11.4 2016

Jon Valen-Sendstad
Konsernsjef

Jon Valen-Sendstad
jon.valen-sendstad@gk.no

GK Gruppen er Skandinavias ledende totaltekniske entreprenør og servicepartner med en omsetning på 6 milliarder kroner. Med rundt 3000 ansatte og over 80 kontorer i Norge, Sverige og Danmark, leverer vi smarte og bærekraftige løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro og rør. Vår misjon er å bygge bærekraftige samfunn for generasjoner.

www.gk.no | www.gk.se | www.gk.dk