Jakob Oftebro i rollen som unge Hamilton i ny C More-serie

Jan Guillous suksessbøker om den hemmelige agenten Carl Hamilton blir tv-serie og Jakob Oftebro har hovedrollen. Om kort tid starter innspillingen av serien, som er en av tidenes største internasjonale dramasatsninger fra C More. - Dette er en drømmerolle for meg. Det er en stor utfordring å forvalte karakterens arv og samtidig utvikle og fornye ham. Det skal bli veldig gøy, sier Jakob Oftebro.

Jakob Oftebro har hovedrollen i den nye tv-serien «Hamilton».
- Fortellingen om Carl Hamilton er både spektakulær og dramatisk, men han er også en ekstremt kompleks person. Det blir spennende å vise en annen side av en så kjent historie som har vært skjult, hvordan han ble rekruttert til etterretningstjenesten før han ble finslipt til den agenten og helten som seerne er vant til å se ham. Som ung er han fortsatt søkende, han forsøker å finne sin plass og er ikke feilfri, forteller Jakob Oftebro.

«Hamilton» er en C More originalserie og en del av satsningen på skandinavisk kvalitetsdrama. Det er bestilt to sesonger av serien.
- Vi har fulgt med Jakob i lang tid og nå har vi endelig funnet det perfekte prosjektet for ham. Han er en av Skandinavias mest talentfulle skuespillere og er perfekt for rollen som den unge Hamilton, sier Josefine Tengblad, dramasjef for C More i Norden.

Serien forteller oss hvordan den unge Carl Hamilton rekrutteres til å bli hemmelig agent og hans første oppdrag i Europa, med bakgrunn i spenningen mellom USA og Russland. Det har tidligere blitt laget flere filmer om agenten Hamilton, med blant andre Peter Haber, Stellan Skarsgård og Mikael Persbrandt i tittelrollen.

Serien er en stor internasjonal satsning og innspillingene vil skje både i Stockholm og i utlandet. Manusforfatter er Petter S. Rosenlund, som blant annet har skrevet den prisbelønte suksesserien «Kampen om tungtvannet». Regissør er Kasper Barfoed som tidligere har regissert «Gisseltakingen», «Dicte» og «Den som dreper», og produsent er  Patrick Nebout fra Dramacorp.

«Hamilton» vil få verdenspremiere på C More og TV 2 Sumo i løpet av 2019.
Serien vil senere også vises på TV 2.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Pressekontakt for utenlandske serier, Hotel Cæsar, Bloggerne, Premier League og Kjære mamma.

916 05 816nina.engh@tv2.no

Mørkets helter på Svalbard i ny dokumentarserie på TV 2 Zebra7.2.2018 10:00Pressemelding

"Kompani Spitsbergen" gir oss et unikt innblikk i det spesielle miljøet og samholdet på en av Norges tøffeste arbeidsplasser. I en ti episoders dokumentarserie får vi følge de siste gruvearbeiderne i Gruve 7 på Svalbard, den eneste norske kullgruven som fortsatt er i drift. I serien kommer vi tett på hverdagen til gruvearbeiderne, både på jobb og privat. Serien har premiere 27. februar på TV 2 Zebra.