Jaguar Land Rover Norge

Jaguar I-PACE Concept til Astrup Fearnley

9.6.2017 11:19 | Jaguar Land Rover Norge

Elbilen Jaguar I-PACE Concept ble første gang vist frem i november i fjor. 19. juni kommer den til Norge. Dette blir eneste gang Jaguars første helelektriske bil blir vist frem i et nordisk land før lansering. At valget falt på Norge er ikke tilfeldig.

NORGESVENN: Nærmere 650 nordmenn har allerede betalt depositumet på 10 000 kroner og sikret seg en plass i køen for de første bilene. Dette utgjør omtrent 2/3 av det totale antall forhåndsbestillinger i hele Europa.

Den elektriske SUVen Jaguar I-PACE Concept er for tiden på en liten verdensturné, og Norge er et av få land som blir besøkt. 19. til 21. juni vises bilen frem for presse og inviterte gjester på Astrup Fearnley Museet i Oslo. Da kommer også Julian Thompson, leder for Advanced Design i Jaguar, for å presentere bilen for et utvalgt publikum.

– Vi er utrolig stolte av at Norge er valgt ut som ett av de viktigste markedene for Jaguars elbilsatsing. Nå gleder vi oss til å vise frem dette teknologiske vidunderet, sier John Helmersen, Norgessjef for Jaguar Land Rover.

I-PACE har allerede fått massiv internasjonal oppmerksomhet, og blir beskrevet som den første elbilen som kompromissløst dyrker kjøreopplevelsen fra tradisjonelle sportsbiler.

Rekordmange forhåndsbestillinger

I februar i år åpnet Jaguar for forhåndsbestillinger. Norge er blant landene i verden som har vist størst interesse for I-PACE. Over ett år før planlagt lansering er bilen forhåndsbestilt i rekordopplag. Nærmere 650 nordmenn har allerede betalt depositumet på 10 000 kroner og sikret seg en plass i køen for de første bilene. Dette utgjør omtrent 2/3 av det totale antall forhåndsbestillinger i hele Europa.

– Når det gjelder elektrifisering av bilparken kan norske politikere klappe seg selv på skulderen. Den progressive elbilpolitikken som føres i Norge kan tilskrives mye av grunnen til at vi ofte omtales som verdens første modne nasjonale marked for nullutslippsbiler, sier John Helmersen.

Jaguar I-PACE vil etter planen komme på veien andre halvår neste år.

For mer informasjon og bilder:

John Helmersen | Country Manager Jaguar Land Rover Norge | jhe@jaguarlandrover.no | +47 99 33 01 01

Bilder og spesifikasjoner: http://newsroom.jaguarlandrover.com/en

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
STOLT: - Vi er utrolig stolte av at Norge er valgt ut som ett av de viktigste markedene for Jaguars elbilsatsing. Nå gleder vi oss til å vise frem dette teknologiske vidunderet, sier John Helmersen, Norgessjef for Jaguar Land Rover.
Last ned bilde

Om Jaguar Land Rover Norge

Jaguar Land Rover Norge
Oksenøyveien 10
1366 Lysaker

Følg saker fra Jaguar Land Rover Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Jaguar Land Rover Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.