Ja fra samtlige Unio-forbund

Alle de 13 forbundene i Unio har sagt ja til forslag til avtale om ny offentlig tjenestepensjon.

Unio-leder Ragnhild Lied.

– På bakgrunn av dette har styret i Unio fattet et enstemmig vedtak om å si ja til avtalen, sier Unio-leder Ragnhild Lied.
Vedtaket ble overlevert arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie klokken 15.00 i dag.

Unio-leder Ragnhild Lied.

Unio er Norges nest største hovedorganisasjon med om lag 360 000 medlemmer. Unio er partipolitisk uavhengig, og er en aktiv aktør i arbeidslivspolitikken med et bredt samfunnsengasjement. Vi er opptatt av at offentlige tjenester har god kvalitet. For å oppnå dette er mer penger til tjenestene, økt bruk av kvalifisert personell og bedre lønnsuttelling for utdanning og kompetanse avgjørende. Unio er en pådriver for at en størst mulig del av befolkningen er sysselsatt og at arbeidslivet legger til rette for inkludering og likestilling.