Izabell med ny singel og EP denne høsten

I dag, fredag 11. september, slIpper Stavanger-rapperen Izabell sin nye singel. "Bæd" er en oppløftende, litt badass låt med et glimt i øyet. Samtidig deler hun nyheten om slippet av sin debut-EP i november.

Coverbilde: Izabell "Bæd". Universal Music Norge 2015

"Bæd" er produsert av Maye (Leif Inge Fosen) og skrevet av Izabell selv.

- Maye sendte over noen beats som jeg synes var for poppete og som jeg avviste ganske blankt. Han kunne jo ha tenkt at jeg var en superdiva, men i stedet skrev den profesjonelle katten som han er at han hadde akkurat det jeg trengte. Og over i dropboxen kom "Bæd" med et dummy hook. Det klikka for meg, jeg satte meg rett ned og skrev teksten. Jeg synes den har en digg balanse mellom gate og pop, forteller Izabell.

Samme dag som den nye singelen er ute annonseres også en EP som slippes fredag 6. november.

Sommeren 2014 gikk Izabell fra Stavanger av med seieren i en jenterapkonkurranse i regi av NRK P3. Dermed vant hun tid med Nora Collective og muligheten til å gi ut sin første singel via Universal Music. "Ka Vet Du" ble sluppet på høsten samme år, og i slutten av april kom oppfølgeren "Kontroll". Begge låtene er produsert av Filip Kollsete og Aksel "Axxe" Carlson. Høsten 2015 slipper hun en EP og første singel er "Bæd".

Coverbilde: Izabell "Bæd". Universal Music Norge 2015
Pressebilde: Izabell "Kontroll" Foto: Johanna Siring Universal Music Norge 2015

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven