Izabell med ny låt og debutalbum

30.10.2015 11:59 | Universal Music Norge

I dag, fredag 30. oktober, får vi en ny smakebit fra Izabell sitt kommende debutalbum, “Honning og aske”. Med låten “Lillebror” får publikum oppleve Izabell's brede musikalske spekter og ta del i en hittil uoppdaget side av Stavangerjenta.

Foto: Johanna Siring

Den nye låten er et resultat av et inspirerende samarbeid mellom Izabell og produsentkollektivet Kastel. Izabell sier at “Lillebror” er en "heads up" til alle kids der ute som ikke lever i et glansbilde. – Det er en låt til de som er oversett og blir tvunget til å utfordre seg selv og ta større ansvar i ung alder, forteller hun.

Hør "Lillebror" her.

Kastel forteller at låten handler om at vi lever i en stor verden som dessverre blir veldig liten for gutten i utkanten. – Låten handler om at det er mange som kjenner at man bare gir og gir i livet uten å få noe tilbake. “Lillebror” går ut til alle småbrødre i Skandinavias forsteder med litt verre omstendigheter enn sin nabo. Uansett hvor dårlig det står til i livet ditt, er det alltid noen som har det verre. Problemet er at ikke alle tenker på det. Våre småbrødre opplever at ungdommen glemmes – og ungdommene er viktigst! Drit i tull og drit i å følge strømmen. Vær strømmen! Velg din egen vei, samle info og lær, ha tålmodighet, sier de.

Sommeren 2014 gikk Izabell av med seieren i konkurransen hvor NRK P3 jaktet på Norges beste kvinnelige rapper. Hun vant dermed en kontrakt med Universal Music, og den påfølgende høsten singeldebuterte hun med ”Ka Vet Du”. I april slapp hun oppfølgeren ”Kontroll”. Begge låtene er produsert av Filip Kollsete og Aksel ”Axxe” Carlson. Musikken hennes blir beskrevet som klubbmusikk med sjel. Hun beveger seg i et landskap av laidback rap over tunge, bassdrevne beats med særegne tekster. Hennes hese, men myke stemme krydrer låtene som forteller historier om Izabell's eget liv og personer og steder som har preget henne.

Izabell har jobbet hardt i studio siden debuten og resultatet ser vi denne høsten. Singelen “Bæd” ble sluppet i september, låten “Lillebror slippes i dag, og 13. november kommer debutalbumet “Honning og aske”. I høst gjør Izabell flere konserter rundt i landet. Først ut er Bodø, før hun besøker Trondheim, Oslo, Stavanger, Bergen og Hamar.

Følg Izabell på FacebookInstagram og Twitter.

Hør Izabell på Spotify

Manbir Singh Plaha – Promotion Manager
manbir.plaha@umusic.com

Foto: Magnus Wathne
Foto: Johanna Siring

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f