Izabell med ny låt og debutalbum

I dag, fredag 30. oktober, får vi en ny smakebit fra Izabell sitt kommende debutalbum, “Honning og aske”. Med låten “Lillebror” får publikum oppleve Izabell's brede musikalske spekter og ta del i en hittil uoppdaget side av Stavangerjenta.

Foto: Johanna Siring

Den nye låten er et resultat av et inspirerende samarbeid mellom Izabell og produsentkollektivet Kastel. Izabell sier at “Lillebror” er en "heads up" til alle kids der ute som ikke lever i et glansbilde. – Det er en låt til de som er oversett og blir tvunget til å utfordre seg selv og ta større ansvar i ung alder, forteller hun.

Hør "Lillebror" her.

Kastel forteller at låten handler om at vi lever i en stor verden som dessverre blir veldig liten for gutten i utkanten. – Låten handler om at det er mange som kjenner at man bare gir og gir i livet uten å få noe tilbake. “Lillebror” går ut til alle småbrødre i Skandinavias forsteder med litt verre omstendigheter enn sin nabo. Uansett hvor dårlig det står til i livet ditt, er det alltid noen som har det verre. Problemet er at ikke alle tenker på det. Våre småbrødre opplever at ungdommen glemmes – og ungdommene er viktigst! Drit i tull og drit i å følge strømmen. Vær strømmen! Velg din egen vei, samle info og lær, ha tålmodighet, sier de.

Sommeren 2014 gikk Izabell av med seieren i konkurransen hvor NRK P3 jaktet på Norges beste kvinnelige rapper. Hun vant dermed en kontrakt med Universal Music, og den påfølgende høsten singeldebuterte hun med ”Ka Vet Du”. I april slapp hun oppfølgeren ”Kontroll”. Begge låtene er produsert av Filip Kollsete og Aksel ”Axxe” Carlson. Musikken hennes blir beskrevet som klubbmusikk med sjel. Hun beveger seg i et landskap av laidback rap over tunge, bassdrevne beats med særegne tekster. Hennes hese, men myke stemme krydrer låtene som forteller historier om Izabell's eget liv og personer og steder som har preget henne.

Izabell har jobbet hardt i studio siden debuten og resultatet ser vi denne høsten. Singelen “Bæd” ble sluppet i september, låten “Lillebror slippes i dag, og 13. november kommer debutalbumet “Honning og aske”. I høst gjør Izabell flere konserter rundt i landet. Først ut er Bodø, før hun besøker Trondheim, Oslo, Stavanger, Bergen og Hamar.

Følg Izabell på FacebookInstagram og Twitter.

Hør Izabell på Spotify

Manbir Singh Plaha – Promotion Manager
manbir.plaha@umusic.com

Foto: Magnus Wathne
Foto: Johanna Siring

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven