Avinor

ISS vant tilbudskonkurransen om renhold ved Avinor Oslo lufthavn

ISS Facility Services AS vant tilbudskonkurransen om renhold og vinduspuss ved Oslo lufthavn, og skal fortsette å holde Norges hovedflyplass ren.
Foto: Avinor

Kontrakten løper i fem år, og sikrer arbeidsplass for ca. 200 medarbeidere. Oslo lufthavn har i samarbeid med ISS gjort et omfattende løft på renholdet de siste årene, noe som vises på kundetilfredshetsundersøkelsene. Aldri før har resultatene vært så gode.

- Etter en omfattende konkurranse får ISS og deres ansatte ansvaret for å fortsette det gode arbeidet som gjøres her på lufthavnen, sier konstituert direktør for terminaldrift på Oslo lufthavn, Hans-Bendik Eriksen.

- Vi er meget stolte over å bli valgt som samarbeidspartner og ser frem til et videre godt samarbeid med Oslo lufthavn.  Våre dyktige medarbeidere bidrar hver eneste dag til gode passasjeropplevelser på Oslo lufthavn og den fornyede tilliten fra Avinor er høyt verdsatt i organisasjonen. Sammen med Avinor vil vi fortsette det gode arbeidet med å utvikle renholdstjenestene til det beste for passasjerer og medarbeidere, sier konsernsjef for ISS Norge, Carl Fredrik L. Bjor

Satser på innovasjon og bruk av robotteknologi

I løpet av de neste fem årene skal over 150 millioner reisende fly til eller fra Oslo lufthavn, og det voksende passasjertallet stiller enda strengere krav til renholdet. Når kontrakten med ISS nå skal videreføres, står tydelig ledelse, stabil kvalitet, nyskapende løsninger og innovasjon i høysetet.

- Vi står foran spennende år for utvikling av renholdstjenesten, sier fagsjef facility Lene Aasen i terminaldrift på Oslo lufthavn.

- Ytterligere digitalisering av renholdet ved å formidle sanntidsinformasjon fra tilbakemeldingsmonitorer i alle publikumstoalett samt sensorteknologi direkte til nettbrett på renholdstrallene, vil bidra til bedre utnyttelse av ressursene og en jevnere og høyere kvalitet på renholdet.  I de kommende årene vil vi også se en økt bruk av robotteknologi, og vi har forventninger til at samarbeidet mellom robot og renholder vil forbedre og effektivisere renholdstjenestene.

Foto: Avinor
Foto: ISS

Om Avinor

Avinor

+47 67 03 00 00https://avinor.no

Avinor Oslo lufthavn er Norges hovedflyplass og ble åpnet 8. oktober 1998. I 2017 hadde Oslo lufthavn 27,2 millioner reisende.

Følg pressemeldinger fra Avinor

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avinor