Invitasjon til presselansering og eksklusiv utstilling

Posten Norge og Riksarkivet inviterer til presselansering av frimerke som gis ut for å markere at Riksarkivet er 200 år i 2017.
Utsnitt av frimerket som gis ut i forbindelse med at Riksarkivet er 200 år.

Lanseringen skjer i Riksarkivet, Sognsveien 221 i Oslo, fredag 21. april klokken 10.00.

Samme dag fra kl. 10.00 til 14.00 vises den eksklusive  utstillingen «Norske brev – fra det eldste til det nyeste».

Her vises utvalgte eksempler på brev og korrespondanse fra arkivene i Riksarkivet: blant annet et brev fra dronning Margrethe fra 1370 og Postens «fødselsattest» fra 1642. Dampskipsbrev, brev med det første posthornfrimerket og et kondolansetelegram fra Adolf Hitler finnes også i utstillingen, som er åpen bare 21. april. Det nyeste brevet i utstillingen er frankert med frimerket til Riksarkivets 200-årsjubileum.

Vel møtt til presselansering og utstilling.

Utsnitt av frimerket som gis ut i forbindelse med at Riksarkivet er 200 år.