Invitasjon til Norges største IT-konferanse

Redaksjonen inviteres med dette til Atea Community – Norges største IT-konferanse.

Torsdagens arrangement i Telenor Arena er det siste på høstens turné, der Atea, Norges ledende IT-leverandører, har besøkt noen av landets største byer sammen med bransjens ledende teknologileverandører.

Konferansen avholdes 10. november og tar for seg temaer som mobilitet, digitalisering, sikkerhet og lovverk, smart IT, teknologitrender og helse- og velferdsteknologi.

Hovedforedragene holdes av Michael Jacobs, Steinar Sønsteby og Bas Lansdorp. Sistnevnte er grunnleggeren av Mars One, organisasjonen som har som mål å bosette mennesker på Mars innen 2027. På Atea Community forteller han hvordan han ser for seg at det skal skje.

Ellers tar konferansen for seg følgende problemstillinger:

• Hvordan kan du utnytte teknologi for å få mer effektive, enklere og morsomme arbeidshverdager?
  • Hvordan kan virksomheter få fult utbytte av den digitale arbeidsflaten?
  • Hvordan utnytte mulighetene som ligger i digitalisering, internasjonalisering og mobilitet?
  • Hvordan står det til med sikkerheten i vårt nettverksbaserte samfunn?
  • Hvordan kan brukere ta kontroll over egen helse og samtidig få bedre oppfølging fra helsepersonell gjennom velferdsteknologi?
  • Eldrebølgen; Hvordan kan trygghetsteknologi bidra til at mennesker kan bo lengre i sitt eget hjem?

Det bør med andre ord være mye å lage både teknologi- og forbrukerjournalistikk av. Vel møtt!

Tid:            10. november klokken 09:00 – 16:40

Sted:         Telenor Arena, Widerøveien 1, Oslo sentrum, 1360 Oslo

Påmelding via link: http://event.congresso.no/event/communityoslo/form/oslo-eksterne-1

Spørsmål rettes til pressekontakt Mari G.L Hope
E-post:
Mari.hope@atea.no, Telefon: +47 951 17 717

Atea politianmelder tidligere salgsdirektør og selskapet 3A-it15.12.2015 09:00Pressemelding

Atea mistenker en tidligere salgsdirektør for ulovlig å ha samlet inn og gitt forretningskritiske interne Atea-dokumenter av et betydelig omfang videre til virksomheten 3A-it, som mistenkes for uberettiget å ha brukt disse forretningshemmelighetene. Anmeldelsen har forbindelse til den omtalte Dubai-turen i 2014, som Atea nå vurderer at reelt hadde til formål å flytte kunder fra Atea til 3A-it. Anmeldelsen skal få Bagmandspolitiet (dansk økokrim) til å undersøke om Atea har vært utsatt for straffbare overtredelser av den danske markedsføringsloven.