Hold Norge RentHold Norge Rent

Invitasjon til markering av Strandryddedagen 2018

Sammen med Strandryddeaksjon Haugalandet inviterer Hold Norge Rent og Ragn-Sells til årets hovedarrangement for Strandryddedagen lørdag 5. mai i Haugesund.

Strandryddedagen arrangeres for 8. gang i år, og for første gang skal hovedarrangementet finne sted utenfor Oslo-området.

I år skal Norges største kollektive ryddedugnad feires i Haugesund, og programmet for dagen er som følger:

Kl. 11.00 - Klima- og miljøminister Ola Elvestuen åpner Strandryddedagen 2018 i Haugesund på Indre kai.

Kl. 11.00-13.00 - Dykkeraksjon i Smedasundet. Dykkere fra Slettaa Dykkerklubb, Proff Dykk og Haugesund Brannvesen henter opp avfall fra Smedasundet.

Kl. 11.00-15.00 - Stands på kaien ved Risøybrua. Her kan du møte de lokale Miljøagentene og delta på hyggelige aktiviteter og oppleve underholdning for små og store.

Kl. 11.00-16.00 - Søppelverksted for barn ombord på S/S Vega som ligger til kai ved Risøybrua.

Kl. 12.00-15.00 - Båtturer med Johanne Karine fra Indre kai til Vibrandsøy. Ryddeaksjon og gratis og herlig lapskaus til alle som rydder.

Kl. 12.00 - Foredrag for barn med marinbiolog Pia Ve Dahlen: «Havet, plasten. Hva kan vi gjøre?» Lille Maritim

Kl. 13.30 - Konsert med Blests Paul Hansen og Calle Apeland. Indre kai

Kl. 14.00 - Foredrag med Åge Wee fra Slettaa Dykkerklubb: «Forandringer i Smedasundet». Anbefales for både barn og voksne. Lille Maritim

Kl.16.00 - Foredrag for voksne med marinbiolog Pia Ve Dahlen: «Havet, plasten. Hva kan vi gjøre?» Lille maritim

Ta kontakt med Hold Norge Rent på post@holdnorgerent.no eller 40001438 for mer informasjon, flere bilder eller intervjuavtaler.