Invitasjon til åpning av demenskampanjen

Nasjonalforeningen for folkehelsen og Boots apotek har inngått et samarbeid som vil gjøre Boots apotekene mer demensvennlige. 18. september går startskuddet for aksjonen på Boots apotek Bøler.

Generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen, Lisbet Rugtvedt og administrerende direktør i Boots Norge, Margrethe Sunde, klipper snoren, og det vil bli anledning til å snakke med både disse og apotekpersonalet som møter de aktuelle kundegruppene hver eneste dag.

Vel møtt på Boots apotek Bøler mandag 18. september kl. 11.30.

Om demensvennlige apotek

Personer med demens får nå bedre kundeservice i alle Boots apotek, takket være et samarbeid mellom Boots Norge og Nasjonalforeningen for folkehelsen.

Formålet med samarbeidet er å kunne møte mennesker med demens med forståelse, respekt og støtte. På denne måten får mennesker med demens større muligheter til å være inkludert og delta i nødvendige hverdagsaktiviteter, som å bruke apoteket.

Fra 18. september til 19. oktober vil Boots apotek ha et ekstra fokus på demens, og alle medarbeidere i Boots apotek har gjennomført opplæring for å kunne gi bedre kundeservice til personer med demens.

Kontaktinformasjon Boots apotek Bøler

Adresse: Bølerlia 4, 0691 Oslo