Invitasjon – Bli med NJFF på fisketur i Buskerud i sommer

Norges Jeger- og Fiskerforbund (NJFF) ønsker å invitere pressen med på sommerens fiskearrangementer. De fleste arrangementene er gratis og åpne for alle. Målet er å spre fiskeglede og la flere oppdage en spennende friluftsaktivitet. Vi håper at media vil være med og spre fiskegleden.

Hvert år tar Norges Jeger- og Fiskerforbund (NJFF) med tusenvis av barn og voksne på fisketur. Under ser du en oversikt over hvilke fisketurer media kan bli med på i sommer i Buskerud. Media er velkommen til å delta på alle arrangementene. Vi håper at dette er godt og lokalt sommerstoff for en reportasjetur.

FISKESOMMER
Hva Hvem Dato Sted Kl Kontakt Tlf
Fiskesommer Ål jeger og fiskerforening 16.06.2018 Hesttjern 13.00 Geir 91770509
Fiskesommer Ådal Jeger og fiskeforening 04.08.2018 Buttingsrud Camping (Sperillen) 14:00 Tron Kristiansen 98687672
Fiskesommer Gol jeger og fiskerforening 19.08.2018 Runda 11.00 Birger Bjørnebekk 48003918
INTROFISKE
Hva Hvem Dato Sted Kl Kontakt Tlf
Foreldrefiskekurs Gol jeger og fiskeforening 16.06.2018 Runda 11.00 - 15.00 Birger Bjørnebekk 48003918
Introfiske - Familiekos med fisking Sigdal og Eggedal Jeger og FiskeForening 16.06.2018 Skoggdøl 12:00 Glenn Nilsen Frøyse 45633032
Introfiske. Grunnleggende Fluefiske teori og praksis Ål JFF 22.06.2018-23.06.2018 Klubbhuset til Ål JFF kl 18.00 Idunn Kløve 91398779
Introfiske - Familiekos med fisking Sigdal og Eggedal Jeger og FiskeForening 20.07.2018 skoggdøl 12:00 Glenn Nilsen Frøyse 45633032
Jente/kvinneopplæringskurs Gol jeger og fiskeforening 18.08.2018 Runda 11.00 - 15.00 Birger Bjørnebekk 48003918
Introfiske Gol jff 25.08.2018 Runda 11.00 Torodd Rasmussen 90163230

Arrangementene går under navnene «Fiskesommer» og «Introfiske».

Fiskesommer er gratis arrangementer hvor barn får fiskeopplæring fra drevne fiskere som lærer bort sine beste fisketips. Her får alle barn god opplæring og oppfølging av lokale jeger- og fiskerforeninger. Alle barn får fisk på Fiskesommer.

Introfiske er for både nye fiskere og fiskere som har lyst til å lære nye metoder, eller bli med på nye og annerledes fiskeopplevelser. Hensikten er at flere skal få nye erfaringer, slik at de kan dra på tilsvarende fisketurer på egenhånd. NJFF sprer fiskeglede.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Norges Jeger- og Fiskerforbund er landets eneste riksdekkende interesseorganisasjon for både jegere og sportsfiskere, og et av de viktigste miljøene for formidling av kunnskap om jakt og fiske i Norge.