Invitasjon: Akademisk frihet under press?

Forskerforbundet inviterer til forskningspolitisk seminar tirsdag 17. november 2015 på Hotell Bristol i Oslo.

Tittel på årets seminar er «Akademisk frihet under press?». Akademisk frihet er et grunnleggende akademisk ideal, som skal sikre uavhengighet og høy kvalitet på forskning og utdanning. Likevel opplever mange forskere at den akademiske friheten er under press, ifølge en undersøkelse som legges fram på seminaret av Professor Terence Karran ved University of Lincoln.

Seminar starter kl 10.00 og varer til 16.00. Se hele programmet her: https://www.forskerforbundet.no/Documents/fpolsem/Program_171115.pdf?epslanguage=no

Det er ikke nødvendig med påmelding for presse.

Spørsmål kan rettes til:

Robert Kippe
Presse- og samfunnskontakt i Forskerforbundet
Mob. 951 29 078
robert@forskerforbundet.no

Forskerforbundet er landets største fag- og interesseorganisasjon for ansatte i forskning, høyere utdanning og kunnskapsformidling, med ca. 20 000 medlemmer.