Invit: 3D print for VGS i Rogaland

Rogaland er et foregangsfylke innen 3D print, og installerer nå 3D printere på videregående skoler i fylket. Onsdag 6. mars inviteres regionale videregående skoler og presse.
3D print som pensum og bruksområde på VGS.

Konica Minolta installerer i første omgang YSoft 3D printere på tre ulike videregående skoler i Rogaland, og samarbeider om å utvikle en 3D print opplæringsportal for elevene. I den anledning inviteres presse og skoler.

Agenda:

Onsdag 6. mars holdes Printfagdag for videregående skoler og presse, - på Bryne VGS.

Temaet er:

• Hvordan bruke og forstå moderne 3D printteknologien?
  • Hvordan benytte dette i undervisningen?

3D strategi, lærerrike erfaringer med 3D fra Bryne VGS, innhold og bruk av Academyportalen, BE3D Academy er stikkord for den innovative fagdagen.

Sted: Bryne VGS, Hetlandsgata 27 Bryne.

Dato og tid: Onsdag 6. mars fra kl 9-16

Ønsker du mer informasjon?
Kontakt produktsjef i Konica Minolta: morten.hegge@konicaminolta.no

Bakgrunn:
3D print er i stor utvikling og er forventet å få et stadig større bruksområde. Alt fra enkle modeller og prototyper, til industrielt bruk og kunstige organer i legemiddelindustrien.

3D print som pensum og bruksområde på VGS.
3D printer
Bryne VGS

Konica Minolta Business Solutions Norway as er en del av et globalt IT- selskap som tilbyr bedrifter digitale arkiv- og dokumentsystemer, som forenkler, effektiviserer og gir bedrifter full oversikt i hverdagen. Selskapet satser i år på en revolusjonerende IT-plattform som  binder sammen maskinvare, programvare og tjenester sømløst og intuitivt, i tillegg til lisenshåndtering, automatiske oppdateringer og skybaserte tjenester.

Det internasjonale konsernet er kanskje først og fremst kjent for å være en ledende leverandør av printere med implementerte og solide sikkerhetsfunksjoner til bedrifter, i tillegg til digitalttrykkmaskiner til grafisk bransje og trykkerier.

Selskapet har en sterk miljøprofil. I januar 2009 formulerte selskapet Konica Minoltas Eco Vision 2050, som en langsiktig plan mot en bærekraftig fremtid. Visjonen er basert på konsernets ledelsesfilosofi og forpliktelse til å bidra i arbeidet mot et mer bærekraftig samfunn. Målet er å redusere CO2-utslippene med 80 % innen 2050.