Audi

Internasjonal heder for Audis virtuelle sandkasse

Del

Audi Norges virtuelle sandkasse har tatt verden med storm, og nå har den også stjålet showet under verdens største reklamefestival. Tirsdag vant Enter Sandbox gull i Cannes.

Konseptet er en bilbane du selv bygger i sandkassen og så skanner. Ved hjelp av VR-teknologien kan du sette deg direkte bak rattet på en ny Audi Q5 og kjøre den samme banen.
Konseptet er en bilbane du selv bygger i sandkassen og så skanner. Ved hjelp av VR-teknologien kan du sette deg direkte bak rattet på en ny Audi Q5 og kjøre den samme banen.

Tidligere i år redefinerte Audi Norge og kreative krefter fra POL sandkassen ved hjelp av nyutviklet VR-teknologi. Siden den gang har det norske konseptet nådd millioner av mennesker over hele verden gjennom presseoppslag og sosiale medier.

– Vi var spente på mottakelsen da vi lanserte sandkassen vår mot slutten av februar. Da vi nesten umiddelbart etter lansering fanget opp presseomtale i Australia og Sør-Afrika forstod vi at dette virkelig kunne få luft under vingene, sier Tommy Bækkevold Jensen, markedssjef for Audi Norge. Han er strålende fornøyd med Cannes-seier for sandkassen.

– I Cannes fikk vårt norske konsept måle krefter mot flere av verdens sterkeste merkevarer og de ypperste kreative miljøene internasjonalt. Jeg vil gi en stor honnør til vår kreative samarbeidspartner i POL, som laget en unik plattform som viser frem vår innovasjonskraft på en leken måte, sier Bækkevold Jensen.

Teamet fra POL fikk utdelt førstepremie, gulløven, i kategorien Cyber Lions under Cannes-festivalen tirsdag kveld. Det er en pris som vektlegger kreativ og innovativ bruk av digitale flater og teknologi.  The Cannes Lions International Festival of Creativity er et globalt arrangement for kreative bransjer, går over syv dager og prisutdelingene regnes som de mest prestisjetunge i bransjen. I tillegg til den høythengende utmerkelsen i Cannes, har Enter Sandbox-prosjektet fått en rekke andre internasjonale priser og ikke minst massiv respons fra publikum verden over.

Siden lanseringen har Audi Norges virtual reality-prosjekt fått medieomtale i blant annet Storbritannia, Australia, USA, Tyskland, Sør-Korea, Russland, Frankrike, Spania og Canada, i tillegg til en rekke andre land. På sosiale medier har filmer om VR-opplevelsen blitt spredt i alle verdenshjørner og da tyske Deutche Welle delte filmene fikk de raskt 4 millioner visninger og nærmere 50 000 delinger på Facebook.

Konseptet er en bilbane du selv bygger i sandkassen og så skanner. Ved hjelp av VR-teknologien kan du sette deg direkte bak rattet på en ny Audi Q5 og kjøre den samme banen. Det har aldri blitt gjort før, og det har særlig fenget innovasjonsmiljøer, kreatører og teknologi- og bilentusiaster i en rekke land. 

– Vi jobbet lenge med verdensledende kompetanse for å oppfylle drømmen om en slik sandkasse. Da er det ekstra moro at det som opprinnelig var en norsk idé har fått så mye annerkjennelse også utenfor landegrensene. Det ser vi blant annet på all den internasjonale trafikken på audi.no/sandbox, sier Bækkevold Jensen.

Her kan du se hvordan teknologien ble utviklet: 

https://www.audi.no/no/web/no/informasjon/kampanjer/sandbox.html

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Konseptet er en bilbane du selv bygger i sandkassen og så skanner. Ved hjelp av VR-teknologien kan du sette deg direkte bak rattet på en ny Audi Q5 og kjøre den samme banen.
Konseptet er en bilbane du selv bygger i sandkassen og så skanner. Ved hjelp av VR-teknologien kan du sette deg direkte bak rattet på en ny Audi Q5 og kjøre den samme banen.
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Audi

Audi
Audi
Frysjaveien 31b
0883 Oslo

http://www.audi.no

Slagordet “Forspranget ligger i teknikken“ er en forpliktelse for merket Audi. Når du velger en Audi, velger du samtidig en bil som kan skreddersys dine individuelle behov.

Følg saker fra Audi

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Audi på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Audi

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom