Insulet påtar seg direkte drift av sin Omnipod® Insulin Management System-produktlinje i Europa

Insulet Corporation (NASDAQ: PODD) (Insulet eller Selskapet), lederen innen slangeløs insulinpumpe teknologi med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), kunngjorde i dag at Selskapet fra og med den 1. juli påtar seg direkte kommersiell drift i Europa for å levere salg, distribusjon, kundestøtte og produkttjenester for Omnipod System. Insulet har etablert et dedikert kundeserviceteam, som er forpliktet til å levere kundestøtte i toppklassen til Selskapets store europeiske kundebase.

– Vi er begeistret over å støtte diabetesfellesskapet direkte over hele Europa nå og inn i fremtiden, sa Patrick Sullivan, styreformann og administrerende direktør. – Vi har fått på plass et svært dyktig team, hvis eneste fokus er å levere en eksepsjonell kundeopplevelse, og vi er sterkt forpliktet til å bringe tilpasset innovasjon til de lokale europeiske markedene.

Siden juli 2017, da Insulet annonserte sin intensjon om å påta seg distribusjon, salg, markedsføring, opplæring og støtteaktiviteter for Omnipod System i hele Europa, har Selskapet etablert et meget talentfullt europeisk team med over 100 ansatte med omfattende diabeteskunnskaper og -kompetanse innen de europeiske markedene. I tillegg har Insulet nå kundeservice og produktstøtte tilgjengelig 24/7 for over 140 000 Podders over hele verden.

– Insulet har alltid vært forpliktet til å sette pasienten først, og direkte operasjoner i Europa er et stort skritt fremover for alle Omnipod-brukere, sa professor Eric Renard, professor i endokrinologi ved Lapeyronie universitetssykehus, Montpellier, Frankrike. – Insulet gjør en betydelig og langsiktig satsing på diabetesfellesskapet i Europa, og jeg er glad for at de planlegger å bringe nye innovasjoner til markedet som tjener de lokale europeiske kundene best.

Hvis du vil ha mer informasjon på Omnipod System, kan du besøke Selskapets Omnipod-nettsted.

Om Insulet Corporation:

Insulet Corporation (NASDAQ: PODD), med hovedkontor i Massachusetts, er et innovativt selskap som leverer medisinsk utstyr, og som har forpliktet seg til å gjøre livet enklere for personer med diabetes og andre lidelser, ved hjelp av Omnipod-produktplattformen. Omnipod Insulin Management System tilbyr et unikt alternativ til tradisjonelle metoder for insulintilførsel. Med sin enkle, slitesterke design gir engangspoden opptil tre dager med kontinuerlig insulintilførsel, uten at brukeren trenger å se eller håndtere en nål. Insulet utnytter også podens unike design ved å skreddersy sin Omnipod-teknologiplattform for levering av andre subkutane legemidler enn insulin, over flere terapeutiske områder. Insulet ble grunnlagt i 2000, og over 140 000 brukere over hele verden avhenger av Selskapets Omnipod Insulin Management System for enkelthet og frihet i livet.

Den 1. juli 2018 påtok Insulet seg direkte drift av sin Omnipod Insulin Management System-produktlinje i Europa, inkludert salg, markedsføring, opplæring og kundestøtte. Dermed kan Insulet komme nærmere diabetesfellesskapet og identifisere muligheter for å støtte europeiske kundenes behov på lang sikt, på samme måte som Insulet gjør i USA og Canada.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke: www.insulet.com og www.myomnipod.com.

Fremtidsrettet utsagn:

Denne pressemeldingen kan inneholde fremtidsrettede utsagn vedrørende Insulets forventninger, intensjoner, oppfatninger eller strategier angående fremtiden. Disse fremtidsrettede utsagnene er basert på nåværende forventninger og oppfatninger angående fremtidig utvikling og de potensielle effektene for Insulet. Det er ikke sikkert at fremtidig utvikling som påvirker Insulet, vil være som Selskapet forventet. Disse fremtidsrettede utsagnene involverer flere risikoer, usikkerhetsmomenter (noen som er utenfor Selskapets kontroll) eller andre antakelser som kan føre til at faktiske resultater eller faktisk ytelse vil være vesentlig annerledes enn forventet eller antydet av disse fremtidsrettede utsagnene, eller andre risikoer og usikkerhetsmomenter beskrevet i årsrapporten i skjemaet 10-K, som ble levert til Securities and Exchange Commission 22. februar 2018, i avsnittet ”Risk Factors” (Risikofaktorer) og i andre innsendinger fra tid til annen til Securities and Exchange Commission. Dersom én eller flere av disse risikoene eller usikkerhetsmomentene skulle bli realitet, eller dersom noen av antakelsene skulle vise seg å være feil, kan de faktiske resultatene variere vesentlig fra de angitte resultatene i disse fremtidsrettede utsagnene. Insulet har ingen forpliktelse til offentlig å oppdatere eller revidere noen fremtidsrettede utsagn.

Insulet Corporation
Kontaktperson for investorrelasjoner og bedriftskommunikasjon:
Deborah R. Gordon, +1 978-600-7717
Vice President, investorrelasjoner og bedriftskommunikasjon
dgordon@insulet.com
Mediekontakt:
Dominic Hulton, +44 20 3941 5374
Vice President, markedsføring, Europa
dhulton@insulet.com

Process Systems Enterprise: gPROMS FormulatedProducts 1.4 Includes Enhanced Capabilities Linking Digital Design to Digital Operations19.4.2019 07:58:00 CESTPressemelding

Process Systems Enterprise (PSE), the Advanced Process Modelling company, today released version 1.4 of gPROMS FormulatedProducts, the mechanistic model-based environment for integrated digital design of robust formulated products and their manufacturing processes, and related digital process operation. This release introduces major enhancements to both the gPROMS FormulatedProducts model libraries and the underlying gPROMS platform 6.0, including morphological crystallizer and sensor models to capture particle size and shape evolution, enhanced continuous direct compression models and improved wet granulation models. Platform enhancements include support for cluster computing, to significantly speed up execution of parameter estimation and other complex numerical solutions, and comprehensive global system analysis of dynamic systems for rapid exploration of the time-varying decision space and systematic risk and uncertainty analysis. Version 1.4 also introduces two key usability enhan

LOXAM Contributes to the Reconstruction of Notre Dame De Paris Cathedral19.4.2019 07:44:00 CESTPressemelding