Business Wire

Insulet inngår to viktige kommersielle samarbeid for å støtte utvidelsen i Europa

Del

(Insulet eller selskapet), som er ledende innen slangefri insulinpumpeteknologi med Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), kunngjorde i dag at de har inngått partnerskap med to forhandlere med lang erfaring med diabetes, Theras Group og Nordic Infucare, for å tilby en komplett distribusjon av Omnipod System på det italienske og de nordiske markedene fra 1. juli. These partnerships are key milestones for Insulet’s transition to direct operations in Europe to fully support its Omnipod System.

«Det finnes betydelige kommersielle muligheter for Omnipod System i Italia og de nordiske landene, og vi gleder oss til å jobbe med disse to velansette selskapene som selger medisinsk diabetesutstyr, og som har levert støtte til lokale diabetessamfunn i mange år», sier DJ Cass, daglig leder, Europa. «Etableringen av disse partnerskapene er nok et viktig trinn mot en smidig overgang til direkte operasjoner i Europa for Insulet, og tilbyr en plattform for langsiktig vekst og en eksepsjonell kundeopplevelse.»

«Omnipod passer perfekt inn i den eksisterende diabetesporteføljen vår og vi er glade over å samarbeide med Insulet om å levere støtte til brukere av Omnipod System i Sverige, Norge, Danmark og Finland, og å fortsette å styrke bevisstgjøringen og kunnskapen om denne unike insulinpumpen i hele området vårt», sier Mats Durvall, daglig leder, Nordic Infucare, https://www.infucare.com.

«Vi er også glade over å legge til Omnipod System, den ledende slangefrie insulinpumpeteknologien, i diabetesporteføljen vår, slik at vi kan tilby bedre alternativer og støtte til folk som lever med diabetes i Italia,» sier Cristiano Ferrari, president, Theras Group, https://www.theras-group.com.

Avtalene innebærer at Theras Group og Nordic Infucare skal tilby salg, markedsføring og kundestøtte til brukere av Omnipod System og helsearbeidere fra 1. juli. De seneste nyhetene og oppdateringene om endringene i Europa er tilgjengelige på https://www.omnipodeurope.com.

Om Omnipod Insulin Management System:

Omnipod Insulin Management System er et innovativt system for kontinuerlig insulintilførsel, som gir alle de påviste fordelene ved behandling med kontinuerlig subkutan insulininfusjon (CSII) på en måte som ingen konvensjonell insulinpumpe kan. Det innovative designet og funksjonene til Omnipod System gjør det mulig for personer som er rammet av diabetes å leve livet – og kontrollere diabetessykdommen – med unik frihet og komfort, på en praktisk og enkel måte. Omnipod System består av to komponenter: (i) en Pod som oppbevarer og leverer insulin, og (ii) en Personal Diabetes Manager (PDM) som trådløst programmerer brukerens egendefinerte insulintilførsel, beregner foreslåtte doser og oppbevart insulin, og som har en praktisk, innebygd blodsukkermåler. Lille og lette Pod kan bæres på flere steder av kroppen, inkludert magen, hoften, bak på overarmen, øvre del av låret eller korsryggen, og fordi den er vanntett (IPX8) er det ikke nødvendig å ta den av når man dusjer, svømmer eller driver med andre aktiviteter. Det betyr at Omnipod kan levere inntil tre dager med kontinuerlig insulintilførsel, uten behov for å koble fra et slangesett eller tilføre insulin manuelt. Pod og PDM kommuniserer tråløst for å gi presis, spesialtilpasset insulintilførsel med definerbare alternativer for basal- og boluslevering, samt viktige sikkerhetskontroller. Den automatiske kanyleinnsettingen med Pod er rask, enkel og så godt som smertefri. Brukerne trenger aldri å håndtere en nål. Brukeren bare trykker på en knapp på PDM, så setter det automatiske innsettingssystemet til Pod kanylen inn i huden og starter leveringen av insulin, i henhold til brukerens programmerte basaldose.

Omnipod System er verdens første kommersielt tilgjengelige slangefrie insulinleveringssystem som lar brukerne leve ubegrenset av slanger, og uten stress og angst rundt flere daglige injeksjoner. Omnipod System fjerner barrierene for behandling med insulinpumpe og gir brukerne frihet til å leve livet som de selv vil, med brukervennligheten de fortjener.

Om Insulet Corporation:

Insulet Corporation (NASDAQ: PODD), med hovedkontor i Massachusetts, er et innovativt selskap som leverer medisinsk utstyr, og som har forpliktet seg til å gjøre livet enklere for personer med diabetes og andre lidelser, ved hjelp av Omnipod produktplattformen. Omnipod Insulin Management System tilbyr et unikt alternativ til tradisjonelle metoder for insulintilførsel. Den enkle, bærbare utformingen til engangs-Pod-en tilbyr inntil tre dager kontinuerlig insulintilførsel, uten at brukeren trenger å se eller håndtere en nål. Insulet utnytter den unike utformingen av Pod, ved å spesialtilpasse Omnipod-teknologiplattformen for levering av andre subkutane legemidler enn insulin innen flere behandlingsområder. Mer enn 140 000 brukere i hele verden er avhengige av Omnipod Insulin Management System fra Insulet, grunnlagt i 2000, for å forenkle livet og leve fritt. For mer informasjon, gå til: www.insulet.com, www.myomnipod.com og https://www.omnipodeurope.com.*

*Fra 1. juli 2018 vil Insulet ta seg av den direkte distribusjonen av Omnipod Insulin Management System i Europa, inkludert salg, markedsføring, opplæring og kundestøtteaktiviteter. Dermed vil Insulet komme nærmere diabetessamfunnene og identifisere muligheter for å støtte europeiske kunders behov på lang sikt, slik de allerede gjør i USA og Canada.

Fremtidsrettet utsagn:
Denne pressemeldingen kan inneholder fremtidsrettede utsagn vedrørende Insulets forventninger, intensjoner, oppfatninger eller strategier angående fremtiden. Disse fremtidsrettede utsagnene er basert på nåværende forventninger og oppfatninger angående fremtidig utvikling og de potensielle effektene for Insulet. Det er ikke sikkert at utviklingen i fremtiden, som vil påvirke Insulet, vil være som forventet. Disse fremtidsrettede utsagnene innebærer flere risikoer, usikkerhetsmomenter (noen som er utenfor selskapets kontroll) eller andre antakelser som kan føre til at faktiske resultater eller ytelse vil være vesentlig annerledes enn forventet eller antydet av disse fremtidsrettede utsagnene, eller andre risikoer og usikkerhetsmomenter beskrevet i årsrapporten i skjemaet 10-K, som ble levert til Securities and Exchange Commission 22. februar 2018, i avsnittet «Risk Factors» (risikofaktorer) og i andre registreringer fra tid til annen til Securities and Exchange Commission. Dersom én eller flere av disse risikoene eller usikkerhetsmomentene skulle bli realitet, eller dersom noen av antakelsene skulle vise seg å være feil, kan de faktiske resulatene variere vesentlig fra de angitte resulatene i disse fremtidsrettede utsagnene. Insulet har ingen forpliktelse til å offentlig oppdatere eller revidere noen fremtidsrettede utsagn.

Contact information

Investorrelasjoner og selskapets mediekontakt:
Deborah R. Gordon, 978-600-7717
Vice President, investorrelasjoner og bedriftskommunikasjon
dgordon@insulet.com
eller
Internasjonal mediekontakt:
Dominic Hulton, +44 20 3941 5374
Vice President, markedsføring, Europa
dhulton@insulet.com

Om Business Wire

Business Wire
Business Wire
24 Martin Lane
EC4R 0DR London

+44 20 7626 1982http://www.businesswire.co.uk

(c) 2018 Business Wire, Inc., All rights reserved.

Business Wire, a Berkshire Hathaway company, is the global leader in multiplatform press release distribution.

Følg saker fra Business Wire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Business Wire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Business Wire

Telefónica Deutschland Selects Mavenir vIMS for Deployment on ‘UNICA’17.10.2018 14:59Pressemelding

Mavenir, the leader in accelerating and redefining mobile network economics transformation for Communications Service Providers (CSPs), today announced that Telefónica Deutschland (FWB: O2D) is deploying Mavenir’s virtualized IMS solution (vIMS) for VoLTE and VoWiFi in their nationwide UNICA Data Centers Infrastructure, which is based on the Telefónica Group blueprint for Network Functions Virtualization (NFV) architecture. The solution will support mobile and fixed services for more than 45 million customer connections. The NFV environment is based on OpenStack® and will include automation, life cycle management and integration with Management and Orchestration (MANO) capabilities from the Telefónica UNICA platform. The Mavenir advanced vIMS solution will enable automation from day one and will support existing voice digital services as well as the launch of new services. As a software-based company leading the Telco NFV industry, Mavenir is a perfect match with Telefónica UNICA NFV s

Lenovo and Scale Computing Collaborate to Solve Edge Infrastructure Challenges for Retailers17.10.2018 14:34Pressemelding

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY), a Global Fortune 500 company and a technology leader in Intelligent Transformation, and Scale Computing, a market leader in intelligent edge solutions, today announced a global partnership and a new joint product providing a solution for edge infrastructure for global retailers, distributed enterprises and small and medium-sized businesses. The solution is ideal for highly distributed, on-premise environments, such as retail stores or bank branches, with multiple locations managed by the enterprise from a central location. Lenovo’s broad range of servers combined with efficient, intelligent edge infrastructure software from Scale Computing deliver a simple, self-healing, highly-available platform for running applications at the edge or hybrid edge-and-cloud. The Scale Computing HC3 Edge Platform on Lenovo Servers replaces traditional complex and expensive on-premise infrastructure with a modern solution optimized for environments where application uptim

As Hilton Nears 100-Year Milestone, New Research Uncovers a World-Changing Impact17.10.2018 13:24Pressemelding

As Hilton (NYSE: HLT) heads toward a milestone 100th anniversary in 2019, best-selling author and Stanford Business professor Chip Heath will unveil the impact the first global hotel company has had around the world in a new book titled The Hilton Effect. Business author Karla Starr joined him in the examination of the company founded by Conrad Hilton, a dreamer who aspired to create much more than just a comfortable place to sleep. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20181017005486/en/ As Hilton nears 100-year milestone, new research uncovers a world-changing impact. (Graphic: Business Wire) Over the last century, Hilton has grown from a single hotel in Cisco, Texas, to nearly 5,500 hotels and 14 brands in 106 countries and territories. Hilton’s hotels have hosted more than 3 billion guests since 1919 and enlisted nearly 10 million Team Members in the company’s mission to fill the Earth with the light and warmth of

Infovista Announces Channel Go-to-Market Strategy for 5G, Application-Aware SD-WAN Solutions17.10.2018 13:00Pressemelding

Reinforcing its commitment to the channel to deliver its industry-leading 5G, application-aware SD-WAN and network testing solutions to market, Infovista, the leader in modern network performance, today announced its go-to-market strategy is “all indirect, all the time.” To accelerate its global channel strategy, Infovista has hired industry veteran Jon Howes as senior vice president, global channel sales. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20181017005042/en/ Jon Howes, Senior Vice President Global Channel Sales (Photo: Business Wire) Howes is responsible for leading Infovista’s indirect go-to-market strategy for all products. Howes, an accomplished channel leader with a long history of managing high-performance channel and business development teams, has expertise spanning multiple geographies in both service provider and enterprise end user environments. Prior to joining Infovista, Howes built channels for Junipe

Smart Link Accelerates Digital Service Expansion with Avaya Cloud Contact Center Solutions17.10.2018 12:37Pressemelding

Smart Link, a subsidiary of Al Khaleej for Training and Education and a leading Saudi-based Business Process Outsourcing (BPO) company, has teamed up with Avaya Holdings Corp. (NYSE:AVYA) to accelerate Smart Link’s expansion and the diversification of its digital services portfolio. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20181017005478/en/ Avaya signs a Memorandum of Understanding with Smart Link during GITEX Technology Week 2018 (Photo: Business Wire) The two companies signed a Memorandum of Understanding (MoU) during GITEX Technology Week with a focus on digital and cloud-based solutions that will enable Smart Link to have greater agility and flexibility in meeting its customers’ demands for digital services. In alignment with Saudi Vision 2030, Smart Link is digitalizing and automating all possible duties to increase its human value while delivering cutting-edge communication solutions to connect government and priv

Visa Unveils New Partners on Tokenization to Help Increase Payment Security and Reduce Effects of Data Breaches17.10.2018 12:00Pressemelding

Visa Inc. (NYSE:V) today announced the commercial expansion of the Visa Token Service for credential-on-file (COF) token requestors, marking a major milestone towards further securing consumer payments in the digital channel. With this expansion, acquirer gateway and technology partners Adyen, AsiaPay, Braintree, Checkout.com, Cherri Tech, CyberSource, Elavon, Ezidebit, eWAY, Fit-Pay, Giesecke & Devrient, PayPal, Payscout, Rambus, SafeCharge, SecureCo, Square, Stripe, Worldpay and YellowPepper are or will soon be able to tokenize credential-on-file digital payments on behalf of their merchant and payment clients. Built on top of the EMVCo Payment Tokenization Standard, the Visa Token Service offers another layer of security by replacing sensitive cardholder information, such as personal account numbers and expiration dates, with a unique digital identifier (a “token”) that can be used for payment without exposing a cardholder’s more sensitive account information. In addition to enhanci