Insulet inngår to viktige kommersielle samarbeid for å støtte utvidelsen i Europa

(Insulet eller selskapet), som er ledende innen slangefri insulinpumpeteknologi med Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), kunngjorde i dag at de har inngått partnerskap med to forhandlere med lang erfaring med diabetes, Theras Group og Nordic Infucare, for å tilby en komplett distribusjon av Omnipod System på det italienske og de nordiske markedene fra 1. juli. These partnerships are key milestones for Insulet’s transition to direct operations in Europe to fully support its Omnipod System.

«Det finnes betydelige kommersielle muligheter for Omnipod System i Italia og de nordiske landene, og vi gleder oss til å jobbe med disse to velansette selskapene som selger medisinsk diabetesutstyr, og som har levert støtte til lokale diabetessamfunn i mange år», sier DJ Cass, daglig leder, Europa. «Etableringen av disse partnerskapene er nok et viktig trinn mot en smidig overgang til direkte operasjoner i Europa for Insulet, og tilbyr en plattform for langsiktig vekst og en eksepsjonell kundeopplevelse.»

«Omnipod passer perfekt inn i den eksisterende diabetesporteføljen vår og vi er glade over å samarbeide med Insulet om å levere støtte til brukere av Omnipod System i Sverige, Norge, Danmark og Finland, og å fortsette å styrke bevisstgjøringen og kunnskapen om denne unike insulinpumpen i hele området vårt», sier Mats Durvall, daglig leder, Nordic Infucare, https://www.infucare.com.

«Vi er også glade over å legge til Omnipod System, den ledende slangefrie insulinpumpeteknologien, i diabetesporteføljen vår, slik at vi kan tilby bedre alternativer og støtte til folk som lever med diabetes i Italia,» sier Cristiano Ferrari, president, Theras Group, https://www.theras-group.com.

Avtalene innebærer at Theras Group og Nordic Infucare skal tilby salg, markedsføring og kundestøtte til brukere av Omnipod System og helsearbeidere fra 1. juli. De seneste nyhetene og oppdateringene om endringene i Europa er tilgjengelige på https://www.omnipodeurope.com.

Om Omnipod Insulin Management System:

Omnipod Insulin Management System er et innovativt system for kontinuerlig insulintilførsel, som gir alle de påviste fordelene ved behandling med kontinuerlig subkutan insulininfusjon (CSII) på en måte som ingen konvensjonell insulinpumpe kan. Det innovative designet og funksjonene til Omnipod System gjør det mulig for personer som er rammet av diabetes å leve livet – og kontrollere diabetessykdommen – med unik frihet og komfort, på en praktisk og enkel måte. Omnipod System består av to komponenter: (i) en Pod som oppbevarer og leverer insulin, og (ii) en Personal Diabetes Manager (PDM) som trådløst programmerer brukerens egendefinerte insulintilførsel, beregner foreslåtte doser og oppbevart insulin, og som har en praktisk, innebygd blodsukkermåler. Lille og lette Pod kan bæres på flere steder av kroppen, inkludert magen, hoften, bak på overarmen, øvre del av låret eller korsryggen, og fordi den er vanntett (IPX8) er det ikke nødvendig å ta den av når man dusjer, svømmer eller driver med andre aktiviteter. Det betyr at Omnipod kan levere inntil tre dager med kontinuerlig insulintilførsel, uten behov for å koble fra et slangesett eller tilføre insulin manuelt. Pod og PDM kommuniserer tråløst for å gi presis, spesialtilpasset insulintilførsel med definerbare alternativer for basal- og boluslevering, samt viktige sikkerhetskontroller. Den automatiske kanyleinnsettingen med Pod er rask, enkel og så godt som smertefri. Brukerne trenger aldri å håndtere en nål. Brukeren bare trykker på en knapp på PDM, så setter det automatiske innsettingssystemet til Pod kanylen inn i huden og starter leveringen av insulin, i henhold til brukerens programmerte basaldose.

Omnipod System er verdens første kommersielt tilgjengelige slangefrie insulinleveringssystem som lar brukerne leve ubegrenset av slanger, og uten stress og angst rundt flere daglige injeksjoner. Omnipod System fjerner barrierene for behandling med insulinpumpe og gir brukerne frihet til å leve livet som de selv vil, med brukervennligheten de fortjener.

Om Insulet Corporation:

Insulet Corporation (NASDAQ: PODD), med hovedkontor i Massachusetts, er et innovativt selskap som leverer medisinsk utstyr, og som har forpliktet seg til å gjøre livet enklere for personer med diabetes og andre lidelser, ved hjelp av Omnipod produktplattformen. Omnipod Insulin Management System tilbyr et unikt alternativ til tradisjonelle metoder for insulintilførsel. Den enkle, bærbare utformingen til engangs-Pod-en tilbyr inntil tre dager kontinuerlig insulintilførsel, uten at brukeren trenger å se eller håndtere en nål. Insulet utnytter den unike utformingen av Pod, ved å spesialtilpasse Omnipod-teknologiplattformen for levering av andre subkutane legemidler enn insulin innen flere behandlingsområder. Mer enn 140 000 brukere i hele verden er avhengige av Omnipod Insulin Management System fra Insulet, grunnlagt i 2000, for å forenkle livet og leve fritt. For mer informasjon, gå til: www.insulet.com, www.myomnipod.com og https://www.omnipodeurope.com.*

*Fra 1. juli 2018 vil Insulet ta seg av den direkte distribusjonen av Omnipod Insulin Management System i Europa, inkludert salg, markedsføring, opplæring og kundestøtteaktiviteter. Dermed vil Insulet komme nærmere diabetessamfunnene og identifisere muligheter for å støtte europeiske kunders behov på lang sikt, slik de allerede gjør i USA og Canada.

Fremtidsrettet utsagn:
Denne pressemeldingen kan inneholder fremtidsrettede utsagn vedrørende Insulets forventninger, intensjoner, oppfatninger eller strategier angående fremtiden. Disse fremtidsrettede utsagnene er basert på nåværende forventninger og oppfatninger angående fremtidig utvikling og de potensielle effektene for Insulet. Det er ikke sikkert at utviklingen i fremtiden, som vil påvirke Insulet, vil være som forventet. Disse fremtidsrettede utsagnene innebærer flere risikoer, usikkerhetsmomenter (noen som er utenfor selskapets kontroll) eller andre antakelser som kan føre til at faktiske resultater eller ytelse vil være vesentlig annerledes enn forventet eller antydet av disse fremtidsrettede utsagnene, eller andre risikoer og usikkerhetsmomenter beskrevet i årsrapporten i skjemaet 10-K, som ble levert til Securities and Exchange Commission 22. februar 2018, i avsnittet «Risk Factors» (risikofaktorer) og i andre registreringer fra tid til annen til Securities and Exchange Commission. Dersom én eller flere av disse risikoene eller usikkerhetsmomentene skulle bli realitet, eller dersom noen av antakelsene skulle vise seg å være feil, kan de faktiske resulatene variere vesentlig fra de angitte resulatene i disse fremtidsrettede utsagnene. Insulet har ingen forpliktelse til å offentlig oppdatere eller revidere noen fremtidsrettede utsagn.

Investorrelasjoner og selskapets mediekontakt:
Deborah R. Gordon, 978-600-7717
Vice President, investorrelasjoner og bedriftskommunikasjon
dgordon@insulet.com
Internasjonal mediekontakt:
Dominic Hulton, +44 20 3941 5374
Vice President, markedsføring, Europa
dhulton@insulet.com

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

FDA Approves OTEZLA® (apremilast) for the Treatment of Oral Ulcers Associated with Behçet’s Disease19.7.2019 17:59:00 CESTPress release

Celgene Corporation (NASDAQ:CELG) today announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has approved OTEZLA® (apremilast) 30 mg twice daily (BID) for the treatment of adult patients with oral ulcers associated with Behçet’s Disease. OTEZLA, an oral, selective inhibitor of phosphodiesterase 4 (PDE4), is the first and only approved treatment option for oral ulcers associated with Behçet’s Disease, a rare, chronic, multisystem inflammatory disease that is difficult to treat. “Oral ulcers are a recurring and debilitating manifestation that affects nearly everyone living with Behçet’s Disease, and have an important negative impact on the quality of life for these patients,” said Yusuf Yazici, M.D., Clinical Associate Professor, Department of Medicine, New York University Langone Health. “In the clinical trial, OTEZLA demonstrated improvements in measures of oral ulcers at week 12. OTEZLA has the potential to be a needed treatment option for U.S. patients and their physicians, who

Abiraterone Acetate Included in World Health Organisation’s Essential Medicines List for the Treatment of Metastatic Castration-Resistant Prostate Cancer19.7.2019 13:05:00 CESTPress release