Inspirasjon, konkurranser og eksperthjelp på Boligmesse

29.-31.mars er Boligmesse tilbake i Steinkjer, og Steinkjerhallen fylles med eksperter på alt fra kjøkken og smarthjem til husleverandører.

– Her blir det noe for de fleste, enten du skal bygge eller kjøpe nytt, pusse opp eller bytte ut møbler og interiør, forteller Ronny Bjørnsen fra arrangøren Compass Fairs.

Han er prosjektleder for messen som går av stabelen 29.-31.mars, og legger til at et besøk på Boligmesse er en unik mulighet for en prat med eksperter fra de fleste bransjer innen hus og hjem.

– Blant annet kommer Bohus med hagemøbler, som er perfekt nå som vårsesongen er rett rundt hjørnet, og Elkjøp har med seg alt fra robotgressklippere til kjøkken, varmepumper, lyd og bilde. De skal også arrangere en egen FIFA-turnering.

Trøndelags verste energisluk

På standen til XL Bygg Gunnar T. Strøm, Binde Framtid, Byggmester Binde og Kjølen og Nydal Bygg kan publikum også stemme på de tre finalistene i kåringen av Trøndelags verste energisluk. Vinneren annonseres søndag 16.30 fra scenen.

– Ellers har både NTE og Smartservice konkurranser der man kan vinne elbillader, og alle besøkende som registrerer seg i årets messekonkurranse er med i trekningen av en boligpakke for totalt 300.000 kroner. Hvis du nominerer en håndverker i kåringen «Norges hyggeligste håndverker» er du også med i trekningen av ett års gratis strøm fra Fjordkraft, sier Bjørnsen.

Otto kommer

Otto Robsahm, kjent fra «Sinnasnekker’n», er også på plass på helgens messe. Han skal i tillegg til å holde et inspirerende foredrag med gode råd til deg som skal pusse opp, også lede de uhøytidelige konkurransene handyman og handygirl.

– Det er alltid spennende å se hvem som løser Ottos utfordringer på best mulig måte, og jeg kan love at dette er noe du vil ha med deg selv om du ikke deltar selv, avslutter Bjørnsen.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

Fredag kl. 12 – 19
Lørdag kl. 10 – 18
Søndag kl. 10 – 17

Prosjektleder

Ronny Bjørnsen: 482 24 813 // ronny@boligmesse.no

Helgens Boligmesse er en av 20 boligmesser i 2019. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen
Tips, inspirasjon og gode tilbud er hva de besøkende får på Boligmesse. Foto: Bård Gundersen
Boligmesse tilbyr barnepark for barn mellom 3 og 10 år. Foto: Bård Gundersen
De populære konkurransene handygirl og handyman ledes av Otto Robsahm, og arrangeres lørdag og søndag. Foto: Bård Gundersen
Søndag 16.30 blir det ballongslipp, med flotte premier fra ulike utstillere.

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og i 2019 arrangeres 20 boligmesser fra Altai nord til Kristiansand i sør.

I tillegg arrangeres tilsvarende messer i Sverige, Danmark og Tyskland. Compass Fairs AS er totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer.