Ingvild Huseby ny styreleder i Kebony

Ingvild Huseby er ny styreleder i norske Kebony, global leverandør av miljøvennlig kvalitetstreverk til kledning og terrasse. Erfaringen som industrirådgiver med teknologisk bakgrunn og variert kompetanse gjør Ingvild til et svært attraktivt tilskudd hos Kebony.

NY STYRELEDER: Ingvild Huseby ser frem til å skape og opprettholde et best mulig miljø for innovasjon, kvalitet og forretningssuksess hos Kebony.

I løpet av karrieren har Huseby drevet frem vekst i en rekke virksomheter innen telekom/IT/IoT (Internet of Things), hvor hun hun har økt driftsresultatene ved å innføre nye forretningsmodeller.

- Jeg blir motivert av Kebonys evne til å skape bærekraftige kvalitetsprodukter uten kompromisser, og av Kebonys markedspotensiale. Jeg ser frem til å samarbeide med teamet om å skape og opprettholde et best mulig miljø for innovasjon, kvalitet og forretningssuksess, sier den nyutnevnte styrelederen, med seksten års erfaring som styremedlem og fire års erfaring som styreleder

Som styremedlem skaper hun sine strategiske fortrinn ved hjelp av nye forretningsmodeller som muliggjøres av digitalisering og kunstig intelligens. Huseby har en cand.scient./master i kjernefysikk og kaosteori (Universitetet i Oslo), Master of Management med hovedfag i International Business og Strategy (BI, IMD, Babson, Telenor) samt grader i relasjonspsykologi (Norsk Gestaltinstitutt) og bedriftsøkonomi (NHH).

Optimistisk til Kebonys fremtid
Thomas Høegh, fratredende styreleder og Kebony-aksjeeier, sier det er med stolthet og entusiasme han overlater styreledervervet til Ingvild Huseby.

- Etter å ha jobbet med Kebony i 12 år og vært med på reisen fra en beskjeden pilotfabrikk til to store fabrikker med skarp vekst, er den innledende entreprenørfasen nå fullført. Som aksjeeier er jeg veldig optimistisk til Kebonys fremtid, og spesielt med Ingvild og Norman bak roret, sier Høegh.

Norman Willemsen ble nylig utnevnt til ny administrerende direktør i Kebony.

- På vegne av Kebony vil jeg gjerne takke Thomas Høegh for hans verdifulle bidrag som styreleder og hans uovertrufne dedikasjon til dette selskapet. Vi er glade for å ønske Ingvild Huseby velkommen. Hun har omfattende erfaring, og jeg er overbevist om at Kebony vil ha nytte av Ingvilds tidligere erfaring med å lede selskaper i vekst, sier Willemsen.

Salgsvekst på 25 prosent siste år
Ingvild kommer til Kebony på et spennende tidspunkt. I fjor ekspanderte Kebony over hele verden, hadde en imponerende vekst i alle nøkkelmarkeder og en enestående utvikling i Tyskland, Frankrike, Skandinavia og USA. Selskapet oppnådde sine sterkeste salgstall noensinne med en økning på 25 prosent fra 2017. For å møte den økende etterspørselen og underbygge planene om å øke omsetningen ytterligere, åpnet Kebony sitt andre produksjonsanlegg i Belgia. Dette dobler selskapets årlige produksjonskapasitet til 40 000 m3, og skaper potensiale til å doble produksjonen til rundt 80 000 m3.

EKSPANDERER: Kebony har åpnet sin andre fabrikk for å møte økt etterspørsel fra hele verden. Foto: Aksel Jermstad.
NORSK TEKNOLOGI: Kebony®-teknologien ble utviklet i Norge, og er en miljøvennlig, patentert prosess som forbedrer egenskapene til bærekraftig bartre. Foto: Aksel Jermstad.
UNIKT: "The Arctic Hideaway" på Fleinvær er tilholdssted for kunstnere - og bygget av bærekraftig og vedlikeholdsfritt Kebony-tre. Foto. Aksel Jermstad.

Kebony er et miljøvennlig treverk i høy kvalitet, som ikke krever vedlikehold utover vanlig rengjøring. Kebony har dokumenterte gode egenskaper for en rekke forskjellige bruksområder, særlig mye brukt til terrasse og fasadekledning.

Teknologien bak Kebony® er en miljøvennlig og patentert trebehandlingsprosess utviklet i Norge. Denne prosessen forbedrer egenskapene til treet ved hjelp av en bio-basert væske. Prosessen gir treets cellestruktur en permanent endring med de ypperste egenskaper og en dyp brunfarge som kan sammenlignes med eksklusive tropiske tresorter.