Ingrid Riddervold Lorange ny toppsjef i Siva

Ingrid Riddervold Lorange (49) har takket ja til jobben som administrerende direktør i Siva - Selskapet for industrivekst. Når hun tiltrer 1. oktober, tar hun over etter Stein Terje Dahl (63) fra Interim Norge AS som har vært konstituert toppsjef i Siva siden januar.

Ingrid Riddervold Lorange, påtroppende administrerende direktør i Siva.

Lorange er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI. Hun kommer fra Telenor og stillingen som leder for Telenor Global Shared Services. Hun begynte i Telenor i 1995 og har hatt en rekke lederstillinger og styreverv i selskapene i konsernet. Hun er i dag også styremedlem i Avinor Flysikring AS.

Konstituert styreleder i Siva, Sverre Narvesen, er meget tilfreds med ansettelsen.

– Siva har et viktig oppdrag med å utløse lønnsom næringsutvikling i hele Norge. Som et statlig virkemiddel er det viktig at vi evner å være i forkant for å øke konkurransekraften til små og store bedrifter. Ingrid Riddervold Lorange har omfattende kompetanse og erfaring innen internasjonal forretningsutvikling, digitalisering og omstilling. Hun er en erfaren leder og vil bidra til at Siva utvikler seg videre som en attraktiv og kompetent partner for utvikling av norsk næringsliv, sier Sverre Narvesen.

Siva har oppnådd svært gode resultater de siste to årene. I fjor økte regjeringen Sivas budsjett med 115 millioner for å styrke satsingen på næringshager, inkubatorer og Norsk katapult.

- Jeg gleder meg til å bli kjent med de ansatte og hele Sivanettverket rundt om i Norge. Det er et privilegium å få jobbe sammen med dem i det betydningsfulle arbeidet med å bidra til utvikling av næring og industri i hele landet, sier Lorange.

Siva – Selskapet for industrivekst ble etablert i 1968 og er statens virkemiddel for tilretteleggende eierskap og utvikling av bedrifter og nærings- og kunnskapsmiljø i hele landet. Siva har et særlig ansvar for å fremme vekstkraften i distriktene. Sivas verktøy for eiendomsutvikling, eierskap, programvirksomhet og katapult-sentre bidrar til en nasjonal helhet i gjennomføringen av regjeringens næringspolitikk.

For mer informasjon kontakt:

Sverre Narvesen, konst. styreleder, telefon 915 40 122, e-post: sverre.narvesen@gmail.com

Ane Flo, konst. kommunikasjonsdirektør, telefon 414 62 402, e-post: ane.flo@siva.no

Ingrid Riddervold Lorange, påtroppende administrerende direktør i Siva.
Sverre Narvesen, konst.styreleder i Siva.