Ingrid Halstensen blir fotball-korrespondent for TV 2

Ingrid Halstensen blir TV 2 Sportens første fastboende fotball-korrespondent i England.

Ingrid Halstensen er TV 2 sin nye fotball-korrespondent. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2

I august flytter TV 2 Sportens Ingrid Halstensen (30) inn på hybel i London og skal ta engelsk fotball på pulsen som reporter og indre bane-anker.

- For ei som er litt i overkant glad i engelsk fotball og Champions League, er dette en drøm å få lov å jobbe med! London som ny hjemmebane blir utrolig spennende. Jeg gleder meg til å ta de der hjemme med på reisen og å gi seerne et innblikk i en ellevill verden som vi ofte bare ser glansbildet av. August kan ikke komme fort nok, sier en forventningsfull Ingrid Halstensen.

Sportsredaktør Vegard Jansen Hagen ser frem til at TV 2 får en enda sterkere tilstedeværelse på balløya.

- Vi har et rått fotball-tilbud neste sesong. Med Premier League, Champions League, Europa League og Nations League. Rollen som fotball-korrespondent i London skal gi oss en enda sterkere tilstedeværelse i engelsk og europeisk fotball, og ta med seerne på innsiden av den heftige fotballkulturen, forteller Vegard Jansen Hagen.

Ingrid blir i England i første omgang til februar 2019.

- Dette er nok drømmejobben for mange som elsker fotball og det har vært tøff konkurranse, men Ingrid skrev en utrolig inspirert søknad og viser en helt spesiell motivasjon for rollen. Dette er en utfordring hun kommer til å fikse på flott måte. Enten det er som indre bane-anker i Manchester eller Madrid, eller som historieforteller fra den bruneste puben i Burnley eller Stoke, sier TV 2s sportsredaktør.

Ingrid Halstensen
Ingrid Halstensen er godt kjent med engelsk fotball allerede. Her på indre bane med Mats Zuccarello.