Ingen flytrafikk inn og ut av Norge

Datanettverket som gir Avinors systemer informasjon om flygninger som skal trafikkere i norsk luftrom er nede. Feilen ligger utenfor Norge og medfører svært begrenset kapasitet i flytrafikken. Alle avganger og ankomster er stanset inntil videre. Vi beklager de ulempene dette måtte medføre, og kommer tilbake med mer informasjon så fort som mulig.

Avinor vil komme med løpende oppdateringer om hendelsen, og hvilke konsekvenser den får på avinor.no.

Vi ber passasjerer forholde seg til denne informasjonen samt informasjon de får fra sitt flyselskap.

Avinor tildeler kontrakt for tårntjenester til selskapet Saerco14.2.2019 12:01:29Pressemelding

Avinors styre har besluttet å tildele en 5-årskontrakt for tårntjenester på Ålesund- og Kristiansand lufthavn til det spanske selskapet Saerco. Fire tilbydere deltok i konkurransen, hvor kvalitet og pris begge var vektlagt med 50 prosent. Saerco vant med høyest score på kvalitet og lavest pris. Det innebærer en forventet årlig innsparing for Avinor på ca. 15 millioner kroner, eller omlag 37 prosent.