Ingeborg Gjærum til Burson-Marsteller

(Oslo, 8. desember 2010) Tidligere NU-leder Ingeborg Gjærum blir rådgiver i Burson-Marsteller. Gjærum skal arbeide med strategi, analyse og samfunnskontakt med hovedfokus på klima- og energispørsmål.

- Ingeborg Gjærum er et av de største kommunikasjonstalentene i sin generasjon. I tillegg til fagkunnskap innen energi- og miljøfeltet har hun solid samfunnsforståelse og utsøkt politisk teft. Med Ingeborg styrker vi vår kompetanse ytterligere innenfor flere områder, sier Beate Nossum, leder i Burson-Marstellers samfunnsavdeling.

Ingeborg Gjærum viste seg som en markant leder av Natur&Ungdom i perioden 2008 – 2009 og jobber i dag som rådgiver i Naturvernforbundet. Hun skal kombinere stillingen i Burson-Marsteller med studier.

- Jeg ser frem til å lære mer om posisjonering og strategisk tenkning, og samtidig kunne bruke min bakgrunn fra miljøbevegelsen til å bidra i ulike prosjekter. Å forstå kommunikasjon er en forutsetning for å få gjennomslag i informasjonssamfunnet og Burson-Marsteller er et ledende fagmiljø i Norge. Her har miljøbevegelsen alltid noe å lære, sier Ingeborg Gjærum.

B-M kan tilby kundene de beste rådene og vurderingene i bransjen. Byråets kunder skal vite at de får hjelp fra personer med solid fagkompetanse og lang erfaring. De skal være trygge på byråets kunnskap, forretningsforståelse og fagpolitiske kompetanse.

- Ingeborg Gjærum har en inngående samfunnsforståelse og viktig miljøpolitisk erfaring. Hun er et verdifullt tilskudd for oss og mange av våre oppdragsgivere. Burson-Marsteller skal være en attraktiv arbeidsgiver for kommunikasjonstalenter med ambisjoner, og vi legger til rette for at Ingeborg skal kunne kombinere sine studier med arbeidet som rådgiver på en god måte, sier Sigurd Grytten, administrerende direktør i Burson-Marsteller.

Ingeborg Gjærum knyttes til Burson-Marsteller som frilanser fra 3. januar 2011. Hun vil være tilknyttet byråets samfunnsavdeling.

For ytterligere informasjon:

Sigurd Grytten, adm. direktør mobil 922 40 790

Beate Nossum, leder samfunnsavdelingen, mobil 918 26 161

Ingeborg Gjærum, mobil 909 99 275

Om Burson-Marsteller

Burson-Marsteller er et ledende rådgivningsbyrå innen kommunikasjon og samfunnskontakt. Selskapet gir råd fordelt på fagområdene mediehåndtering, myndighetskontakt, merkevarebygging, krisekom­munikasjon, markeds­kommunikasjon, toppleder­profilering og finansiell kommunikasjon. Burson-Marsteller er verdens største kommunikasjonsbyrå, med 129 kontorer i 83 land med til sammen 1600 rådgivere. Burson-Marsteller Oslo har etter mer enn 30 års virksomhet over 30 ansatte som arbeider for toneangivende oppdragsgivere i internasjonalt og norsk nærings- og samfunnsliv.

I Burson Cohn & Wolfe kombinerer vi vår kompetanse for å levere løsninger av høy kvalitet til alle våre kunder. Sammen har vi bakgrunn fra strategisk rådgivning, design, merkevarebygging, digital kommunikasjon, media, politikk, næringsliv og offentlig sektor. I BCW bistår vi våre oppdragsgivere med å kommunisere effektivt med sine målgrupper – enten det er kunder, investorer, ansatte, myndigheter eller befolkningen.