Inge Bremnes ute med debutalbum

17.2.2017 07:46 | Drabant Music

I dag slippes debutalbumet til Inge Bremnes. Hør Mellomspill på Spotify, iTunes eller Tidal!

Foto: Ivar Waage Johansen

Inge Bremnes kommer fra en ekstremt musikalsk familie i nord som neppe trenger nærmere presentasjon. Selv har han skrevet og perfeksjonert låter siden han var 12 år, og endelig har den harde jobbingen resultert i et 10-spors album.

Albumet Mellomspill er en hyllest til overgangen.

«Det er sjelden man ser verdien av å holde seg i midten. I offentligheten ser vi at de som skriker høyest, ofte er de som blir hørt. I livet beregner vi suksess ut ifra hvor vi skal, og hvor vi har vært. Vi kjeder oss på trikken på vei til jobb. Vi savner sommeren for to år siden. Overgangene er liksom ikke så viktig. Mellomspill er derfor en hyllest til overgangen. Til det som ligger i mellom hvor man er og hvor man skal. Det er tross alt i mellomspillene at livet i all hovedsak leves», sier Inge selv om debutalbumet.

Albumet er spilt inn i Ocean Sound Recordings på Giske og bærer preg av den massive naturen i området.

// Følg Inge Bremnes på Facebook og Instagram for oppdateringer //

Foto: Ivar Waage Johansen
Mellomspill. Inge Bremnes

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».