Inge Bremnes er ute med nytt album

Foto: Sverre Simonsen

Bare halvannet år etter at Inge Bremnes slapp debutalbumet Mellomspill, som høstet fine anmeldelser, samt singelen «Ingen som veit» som førte til besøk og spilling hos NRK Lindmo, er Bremnes allerede klar med oppfølgeren.

I dag kan du høre andrealbumet Har det no å si som inneholder totalt ti låter, inkludert populære singler som «Himmelblå», «La det vær» og «Tunnelsyn», og i tillegg fem helt nye sanger som til sammen utgjør det perfekte neste kapittelet i Bremnes sin katalog og karriere. Dette er ganske enkelt en plate som er fylt med nye og minneverdige, varme melodier og nære tekster.

HØR INGE BREMNES - "HAR DET NO Å SI" HER

Om bakgrunnen for Har det no å si forteller Bremnes at noe av det som interesserer han mest er hvordan mennesker tenker.

– I blant tar vi noen morsomme snarveier for å kunne si en ting og gjøre noe annet, ofte ubevisst. Vi er faktisk ekstremt flinke til det. Noen ganger lurer jeg på om det til syvende og sist egentlig er så nøye med hva jeg sier og gjør, sier han.

Har det no å si er spilt inn i Malabar og Norsk lydstudio, med musikere Eirik Hansen (gitar), Andreas Molde (bass), Andreas Voie Juliebø (slagverk), Simen Eifring (trombone) og Morten Evensen (valthorn).

Inge Bremnes er en ung nordnorsk artist og låtskriver fra Kvæfjord i Troms. Med sitt personlige uttrykk og særpregede stemmemateriale, flettet sammen med inspirasjon fra blant andre Jeff Buckley, Coldplay, Sigur Rós og Ásgeir Trausti, har Inge imponert på konserter og turneer både i England og Norge.

Foto: Sverre Simonsen
Artwork for "Har det no å si"

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, Savoy, Anja Garbarek, deLillos, Ida Jenshus, Anna Kajander, Temporary, Falkevik, Waaktaar & Zoe, Viktor Wilhelmsen, Raga Rockers, The Dogs, Inge Bremnes, daelen, Tommy Tokyo, CC Cowboys, Jess Morgan, Pine Lake, ORBO, Munroe / Knutsen, Lila, Knut Anders Sørum, Edeema, Michael Krohn, Beckstrøm Kvartett, Samuelsen, Duve, og Zuma.

Viktor Wilhelmsen er ute med nytt album22.3.2019 10:00:00 CETPressemelding

Viktor Wilhelmsen er klar med sitt andre album på norsk. Knip igjen øyan inneholder ni sterke låter om tingenes tilstand. – Det å lukke øynene for å beskytte seg selv er en evne vi raskt utvikler som barn. Om vi ser noe skummelt kan vi bare lukke øynene, så forsvinner det kanskje av seg selv. Senere i livet lærer vi å ignorere ting som vi burde gjøre noe med, men som virker håpløst. Jo skumlere noe er, jo hardere kniper vi øynene igjen. På Stjolne mea fra 2017 gikk Viktor inn i sin egen dialekt og hentet fram vakre, mørke sanger, hvor musikken befant seg i et skjæringspunkt mellom Finnmark, Vest-Afrika og Amerika. Knip igjen øyan fortsetter der Stjolne mea slapp. Låtene utforsker de samme tekstlige temaene og musikalske byggesteinene, men tar det ett steg videre. – Jeg prøver å ikke tenke for mye når jeg skriver sanger; det får bli som det blir. Men i ettertid ser jeg ofte at låtene reflekterer den jeg var og det jeg visste da de ble til, på godt og vondt. Mange av låtene på Knip igjen

Ida Jenshus annonserer nytt album med fersk singel22.3.2019 09:12:11 CETPressemelding

Med «That Morning» vil Ida Jenshus vise en ny side av seg selv. Dette er den tredje låta hun slipper fra det kommende albumet From This Day On, som er ute 23. august på Drabant Music. «How could I give my heart away. Why am I longing for the words you’ll never say?» Slik åpner Ida Jenshus sin nye singel «That Morning», som følger «Love You A Little Less» og «Heartland» - to låter som har fått sterke spilleliste-plasseringer på NRK P13. Denne singelen ble skrevet sammen med den svenske trommeslageren og produsenten Per Eklund under et opphold i Stockholm, med formålet om å teste en annerledes retning. – Det er en bittersøt låt, selv om melodien er positiv. Det handler om det øyeblikket der man treffer noen og alt stemmer, samtidig som man vet at det ikke kommer til å bli noe av, men at det også er det som gjør det spennende, sier Jenshus. Resultatet er en låt som skiller seg ut fra hennes to forrige singler. Det poppete preget er definitivt der, blant annet med ABBA-inspirasjon som grun