Informasjonspaviljong for nye Munchmuseet

Kultur- og idrettsbygg Oslo KF har etablert informasjonspaviljong for nytt Munchmuseum. Her informerer vi om ideene bak arkitekturen på det nye Munchmuseet.

Fasademodellen – den såkalte mockup’en, er blitt omskapt til en informasjonsmonter. Modellen står nedenfor Operaen vis a vis byggeplassen.

• Hvorfor bygget er kledd med perforerte aluminiumsplater
  • På hvilke måter arkitekturen bidrar til gode miljøløsninger
  • Hvorfor museets funksjoner er organisert i høyden
  • Hvilken rolle bygget spiller i Bjørvika som helhet

Utgangspunktet for paviljongen er fasademodellen som ble laget for å prøve ut tekniske løsninger på fasaden. Inne i modellen er det montert et stort metallbelagt lerret som er lyssatt. Lyset beveger seg over flaten for på den måten å visualisere hvordan det ferdige bygget kommer til å fange lyset fra himmelen, fjorden og byen og reflektere det tilbake til omgivelsene.

Tre nye kontraktspartnere skal møblere det nye Deichmanske hovedbibliotek9.2.2018 14:31Aktuelt

Kultur- og idrettsbygg Oslo KF har i dag inngått fire kontrakter på løst inventar med tre møbelsnekkerfirmaer. Kontraktene inneholder møblering av det nye Deichmanske hovedbibliotek i Bjørvika. – Dette er et unikt bygg med en kompleks infrastruktur som stiller høye krav til spesialtilpasninger og kreative løsninger. Vi har høye forventninger til leveransene fra våre kontraktspartnere, sier direktør Eli Grimsby i Kultur- og idrettsbygg.