Informasjonsmøte om anskaffelsesprosess til fire byggeprosjekter

Kultur- og idrettsbygg Oslo KF inviterer entreprenører, rådgivere og andre interesserte til informasjonsmøte om anskaffelsesprosess til fire nye spennende prosjekter.

Illustrasjon Grorud flerbrukshus: LINK arkitektur

Hva: Kultur- og idrettsbygg vil i løpet av våren invitere markedet til å gi tilbud på å bygge følgende nye anlegg:

• Grorud flerbrukshus
  • Frogner ishall
  • Ullern flerbrukshall
  • Museumsutsikkeren

Tid: tirsdag 6. mars kl 14:00 - 15:00

Sted: Kultur- og idrettsbyggs lokaler i Olav Vs gt 4, 7. etasje

Påmelding: Ønsker du/dere å komme på informasjonsmøtet send gjerne en mail merket «informasjonsmøte» til benedicte.klare@kid.oslo.kommune.no innen 5.mars

Velkommen!

Se hele kunngjøringen i Doffin

Kort om prosjektene:

Grorud flerbrukshus

Grorud flerbrukshus er regulert i en større idrettspark i Grorudveien 7. Den nye flerbrukshallen blir tilrettelagt for flerbruk og sambruk mellom barnehage, idrett og kultur. Planene inkluderer et hallareal på 25 x 45 m som er vanlig spilleflate for håndballhall, treningsrom og garderober, klubblokaler for Grorud IL, barnehage med 6 baser og temarom.

Frogner ishall:

Frogner ishall blir et anlegg for kunstløp og hockey, og skal også ha eget styrkerom, i tillegg til kontorer og møterom. Hallen er prosjektert til 4600 BTA og skal ha tribuneplass til 300 personer. Ishallen skal ligge mellom Frogner stadion og tennisbanene. Planlagt byggestart er høsten 2018.

Ullern flerbrukshall:

Den nye flerbrukshallen skal bygges i tilknytning til Ullern idrettspark. Planene omfatter flerbrukshall på 25x45m med standard spilleflate for håndballhall, garderober, øvrige støtterom som treningslokale, lager og teknisk rom og klubblokaler for Ullern IF.

Museumsutstikkeren:

Museumsutstikkeren er et prosjekt som innebærer å opparbeide et areal sør for nytt Munchmuseum i Bjørvika. Arealet vil være en forlengelse av utomhusarealet til Munchmuseet og markere en overgang fra Akerselva til sjøen. Museumsutstikkeren er et rekkefølgekrav i reguleringsbestemmelsene for nytt Munchmuseum, og består av en opparbeidelse av 1131 m2 torg- og kaiareal sør for det nye museet.

Illustrasjon Grorud flerbrukshus: LINK arkitektur

Kostnadsrammen for Nye Jordal Amfi økes16.5.2018 14:44Pressemelding

Byrådet vil i revidert budsjett foreslå å øke kostnadsrammen for Nye Jordal Amfi med kr 141 millioner. Den økte rammen skal dekke kostnader knyttet til ytterligere utfordringer med vanskelige grunnforhold. I tillegg legger byrådet inn ekstra midler for å bedre kvaliteten på det visuelle utstyret. Dette vil gi en enda bedre publikumsopplevelse i den nye hallen. Det er fremdeles byrådets mål at hallen skal ferdigstilles til sesongstart 2019.

Tre nye kontraktspartnere skal møblere det nye Deichmanske hovedbibliotek9.2.2018 14:31Aktuelt

Kultur- og idrettsbygg Oslo KF har i dag inngått fire kontrakter på løst inventar med tre møbelsnekkerfirmaer. Kontraktene inneholder møblering av det nye Deichmanske hovedbibliotek i Bjørvika. – Dette er et unikt bygg med en kompleks infrastruktur som stiller høye krav til spesialtilpasninger og kreative løsninger. Vi har høye forventninger til leveransene fra våre kontraktspartnere, sier direktør Eli Grimsby i Kultur- og idrettsbygg.