Ina Wroldsen og Broiler gir ut singel sammen

8.4.2016 08:17 | Universal Music Norge

I dag, 8. april slipper Ina Wroldsen & Broiler sin singel "Lay It On Me" sammen, med tilhørende musikkvideo.

Samarbeidet mellom Ina og Broiler er et resultat  av gjensidig respekt og beundring for hva de har fått til på hver sin kant, samt et alltid tilstedeværende ønske om å prøve nye ting og nye samarbeid. Resultatet er "Lay It On Me", en låt hvor teksten er såpass personlig at den ikke forklares, men som heller lytteren kan få legge sine egne følelser og erfaringer i, og produksjonen er smakfull og dagsaktuell.

HØR "LAY IT ON ME" HER

Teksten til «Lay It On Me» er skrevet av Ina Wroldsen i samarbeid med Arnthor Birgisson (Ask Embla) og låten co-skrevet og produsert av Broiler.

Ina forteller:

- «Lay It On Me» har stor personlig betydning for meg. Jeg skrev den sammen med min gode venn Arnthor og ble så imponert over det Mikkel (Broiler) jobbet videre på og tilførte låta. Han forstod virkelig følelsen i «Lay It On Me»  og jeg er så stolt av det ferdige resultatet. Jeg gleder meg sånn til å slippe den, og høre om dere er enige med oss!

Mikkel Christiansen i Broiler utdyper;

- Å jobbe med en låt som er såpass annerledes enn mye annet vi har jobbet med før har vært en utrolig spennende prosess. Jeg visste at låta og teksten var veldig meningsfull og personlig for Ina, så det var stort for meg å få tilliten til å jobbe fritt med den. Jeg er superfornøyd med resultatet, og glad for at vi kom frem til en såpass følelsesladd sang.

Videoen til "Lay It On Me" ble skudd i dramatisk natur på Nord-Jylland. Regissør bak videoen er Thomas Qvale som tidligere gjort bl a videoen til Seeb sin singel «Breathe».

SE VIDEOEN HER

Ina Wroldsen er i dag en av verdens mest ettertraktede låtskrivere. Hennes låter har blitt plukket av flere av verdens største artister, blant dem Britney, Shakira, One Direction, Demi Lovato, Little Mix, Jesse Glynne, Calvin Harris m.fl. Sistnevnte valgte også å beholde Ina sin demovokal på "How Deep is Your Love", en låt som har hatt, og fremdeles har, enorm suksess over hele verden.

Ina var nominert til tre Brit Awards for 2015; to for "How Deep Is Your Love" med Calvin Harris og en for "Hold  My Hand" med Jesse Glynne.

De siste årene har Ina Wroldsen kombinert låtskriverkarrieren med egne artistprosjekt. Først sammen med Arnthor Birgisson som Ask Embla.  Siden under eget navn.

Broiler er en av Norges største artister og har passert 250 millioner streams på Spotify alene og med sine forrykende liveshow og låter som «Money»,  ”Rays of Light”, ”Wild Eyes” og ”Fly By Night”, i tillegg til multiplaniumselgende remixer av blant andre Imagine Dragon sin ”Shots” og Hedegaard sin ”Happy Home”, brer duoens voksende fanskare seg stadig utover Norge, Norden og verden.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Foto: Truls Qvale
Foto: Olav Stubberud

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f