Ina Wroldsen og Broiler gir ut singel sammen

I dag, 8. april slipper Ina Wroldsen & Broiler sin singel "Lay It On Me" sammen, med tilhørende musikkvideo.

Samarbeidet mellom Ina og Broiler er et resultat  av gjensidig respekt og beundring for hva de har fått til på hver sin kant, samt et alltid tilstedeværende ønske om å prøve nye ting og nye samarbeid. Resultatet er "Lay It On Me", en låt hvor teksten er såpass personlig at den ikke forklares, men som heller lytteren kan få legge sine egne følelser og erfaringer i, og produksjonen er smakfull og dagsaktuell.

HØR "LAY IT ON ME" HER

Teksten til «Lay It On Me» er skrevet av Ina Wroldsen i samarbeid med Arnthor Birgisson (Ask Embla) og låten co-skrevet og produsert av Broiler.

Ina forteller:

- «Lay It On Me» har stor personlig betydning for meg. Jeg skrev den sammen med min gode venn Arnthor og ble så imponert over det Mikkel (Broiler) jobbet videre på og tilførte låta. Han forstod virkelig følelsen i «Lay It On Me»  og jeg er så stolt av det ferdige resultatet. Jeg gleder meg sånn til å slippe den, og høre om dere er enige med oss!

Mikkel Christiansen i Broiler utdyper;

- Å jobbe med en låt som er såpass annerledes enn mye annet vi har jobbet med før har vært en utrolig spennende prosess. Jeg visste at låta og teksten var veldig meningsfull og personlig for Ina, så det var stort for meg å få tilliten til å jobbe fritt med den. Jeg er superfornøyd med resultatet, og glad for at vi kom frem til en såpass følelsesladd sang.

Videoen til "Lay It On Me" ble skudd i dramatisk natur på Nord-Jylland. Regissør bak videoen er Thomas Qvale som tidligere gjort bl a videoen til Seeb sin singel «Breathe».

SE VIDEOEN HER

Ina Wroldsen er i dag en av verdens mest ettertraktede låtskrivere. Hennes låter har blitt plukket av flere av verdens største artister, blant dem Britney, Shakira, One Direction, Demi Lovato, Little Mix, Jesse Glynne, Calvin Harris m.fl. Sistnevnte valgte også å beholde Ina sin demovokal på "How Deep is Your Love", en låt som har hatt, og fremdeles har, enorm suksess over hele verden.

Ina var nominert til tre Brit Awards for 2015; to for "How Deep Is Your Love" med Calvin Harris og en for "Hold  My Hand" med Jesse Glynne.

De siste årene har Ina Wroldsen kombinert låtskriverkarrieren med egne artistprosjekt. Først sammen med Arnthor Birgisson som Ask Embla.  Siden under eget navn.

Broiler er en av Norges største artister og har passert 250 millioner streams på Spotify alene og med sine forrykende liveshow og låter som «Money»,  ”Rays of Light”, ”Wild Eyes” og ”Fly By Night”, i tillegg til multiplaniumselgende remixer av blant andre Imagine Dragon sin ”Shots” og Hedegaard sin ”Happy Home”, brer duoens voksende fanskare seg stadig utover Norge, Norden og verden.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Foto: Truls Qvale
Foto: Olav Stubberud

Eminem er ute med «Revival»15.12.2017 09:28Pressemelding

I dag slapp superstjernen endelig sitt niende album. Fansen har allerede fått høre Beyoncé-samarbeidet «Walk On Water» og låta «Untouchable» som ble sluppet i forrige uke  Han har også fått bidrag fra artister som Ed Sheerhan på den nye singelen «River», Beyoncé, Alicia Keys, Pink, X Ambassadors og Kehlani. I tillegg til å ha produsert flere av sporene selv, så har Eminem jobbet med blant andre Rick Rubin, Dr. Dre, Just Blaze, Mr. Porter og Boi-1da.   Etter å ha blitt oppdaget av Dr. Dre på slutten av 90-tallet, har Marshall Mathers blitt en av vår tids aller største artister. Han er den mestselgende artisten i USA siden tusenårsskiftet, har toppet den amerikanske albumlista med ti forskjellige album, har vunnet 15 Grammy-priser og er sett på som en av tidenes største rappere. Eminems forrige album, «The Marshall Mathers LP 2» fra 2013, toppet albumlista i Norge, USA og i en rekke land verden over. Albumet inneholdt blant annet hitsingelen «The Monster» med Rihanna, som også toppet lis

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo