Ina Wroldsen gir ut årets sterkeste låt

Da Ina Wroldsen reiste til Rwanda med Plan, var hun ikke forberedt på alle skjebnene hun kom til å møte. Som mor i et ressurssterkt land som Norge er det vanskelig å forestille seg fortvilelsen og redselen til foreldre med barn som er så syke at de knapt puster lenger. Hjelpen lar vente på seg. Det er ikke plass, tid eller ressurser til å redde alle. En av skjebnene Ina møtte i Rwanda rystet henne så sterkt at det ble til en låt. En låt som forteller en historie så sterk at den tar pusten fra deg.

Hør “St. Peter” her.

Min tur til Rwanda med Plan var tøffere enn jeg hadde kunnet forestille meg, og den ettermiddagen på sykehuset med Lille Bertie var så hjerteskjærende surrealistisk at det på en måte føltes som om det egentlig ikke skjedde i det hele tatt.

Det satt en kvinne på min alder i køen utenfor "sykehuset" da vi kom, og av en eller annen grunn så møttes øynene våre. Jeg har aldri sett så triste og desperate øyne før..

Blikket hennes ble med meg inn på sykestua med Bertie, og etter en liten time, begynte det å ramle inn dødssyke unger med foreldrene sine.

Nummer tre i køen, var en liten gutt ved navn Peter. Han var helt apatisk. Moren hans kom inn med en liten baby bundet i et håndkle på ryggen, hun var kvinnen med øynene fra køen.

Da Peter's lille kropp var i ferd med å gi opp, gjorde han på seg, og hun begynte å bli panisk. Babyen hennes skrek hele tiden, så jeg tok han, mens hun tok Peter med seg til Latrinen for å vaske ham.

Jeg stod der i solen i et vakkert land, jobbet mot mine egne tårer (de hjelper ingen) mens jeg febrilsk forsøkte å roe ned  barnet i armene mine, uten hell forøvrig, med "Mikkel rev" og "Bæ bæ lille lam".

Jeg så en mor som kunne vært meg, uten noe slags form for hjelp eller sikkerhetsnett; prøve å vaske den glohete febersyke gutten sin med kaldt vann på et jordgulv..

Jeg glemmer det aldri.

Når vi var nødt til å dra, tok hun hånden min, så på meg med det blikket igjen og sa "God bless you". Jeg tenkte at dette er helvete, og at det ikke finnes noen Gud her, kun demoner i form av mygg, sult og bakterier.

Det kunne ikke blitt mere urettferdig.

Jeg hadde en tekstlinje i hodet, i bilen på veien tilbake og det var "In The middle of hell lies a little St.Peter" ..

Jeg kom tilbake til huset, og skrev ut sangen. Rett fra hjertet. Og jeg ba. Fordi der, i den situasjonen, så var det ingenting annet å gjøre.

Det er det jævligste jeg har vært med på.”

Ina Wroldsen

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo