IKEA tilbakekaller SÖTSAK SKUMTOPP, skumboller med sjokolade, 180 g, grunnet uklar innholdsfortegnelse av allergenet melk i listen over ingredienser. Matsikkerhet har topp prioritet hos IKEA og vi ønsker å gjøre kundene våre oppmerksomme på at SÖTSAK SKUMTOPP med best før-dato mellom 2019-03-12 og 2019-04-18 er berørt av denne tilbakekallingen. Kunder som er allergiske eller intolerante mot melk eller melkeprodukter, er rådet til å levere tilbake SÖTSAK SKUMTOPP på sitt lokale IKEA-varehus, hvor de vil få refundert hele beløpet.

Kundene skal alltid kunne føle seg sikre på at matprodukter kjøpt på IKEA er trygge og sunne å bruke. IKEA tilbakekaller SÖTSAK SKUMTOPP, skumboller med sjokolade, 180 g, grunnet uklar innholdsfortegnelse av allergenet melk i listen over ingredienser.

Produktet inneholder mysepulver som dannes fra melk, og gjør at produktet kan utgjøre en helsefare for personer som er allergiske eller intolerante mot melk eller melkeprodukter. Selv om mysepulver er nevnt i listen over ingredienser, er dessverre ikke melk nevnt.

Det er ingen grunn til å engste seg for å spise produktet for folk som ikke lider av allergi eller intoleranse for melk eller melkeprodukter. Kunder som er allergiske eller intolerante mot melk eller er bekymret av andre årsaker, er rådet til å levere tilbake SÖTSAK SKUMTOPP på sitt lokale IKEA-varehus, hvor de vil få refundert hele beløpet. Det er ikke nødvendig å vise kvittering.

Vi beklager eventuelle problemer dette medfører for kundene våre.

Pressevakten er tilgjengelig for alle medier. For kundehenvendelser, ta kontakt med IKEA kundeservice på telefon 915 02 340.

994 84 950pressesenter@ikea.com

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er en del av INGKA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.