IKEA tilbakekaller GODIS PÅSKKYCKLING

Hos IKEA har sikkerhet høyeste prioritet, og på grunn av funn av mus ved en av produksjonsenhetene velger vi å kalle tilbake disse godteposene. Kunder som har handlet GODIS PÅSKKYCKLING skumgodteri, med best-før-dato mellom 23. oktober og 26. januar 2019, kan levere dem tilbake ved nærmeste IKEA varehus, mot full refusjon. Best-før-datoen er trykket på baksiden av posen.

IKEA tilbakekaller GODIS PÅSKKYCKLING skumgodteri

Vi har dessverre blitt kjent med at en av produksjonsenhetene bak dette produktet har hatt problemer med mus under produksjonen, og at GODIS PÅSKKYCKLING kan være berørt av dette. Vi ber derfor kunder som har kjøpt dette produktet om å returnere det til nærmeste IKEA varehus. Det vil ikke være nødvendig med kvittering.

Sikkerhet når det gjelder mat og produktkvalitet er av største viktighet for IKEA, og vi ser på denne tilbakekallingen som et nødvendig steg for å leve opp til disse standardene. Vi beklager eventuelle ulemper dette vil medføre for våre kunder.

For mer informasjon, vennligst kontakt IKEAs pressevakt på telefon 99484950 eller e-post: pressesenter@ikea.com

Pressevakten er tilgjengelig for alle medier. For kundehenvendelser, ta kontakt med IKEA kundeservice på telefon 02340.

994 84 950pressesenter@ikea.com

IKEA tilbakekaller GODIS PÅSKKYCKLING skumgodteri

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er drevet av IKEA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.