IKEA tilbakekaller GLIVARP uttrekkbart spisebord grunnet risiko for at tilleggsplaten faller av bordet

IKEA oppfordrer alle kunder som har kjøpt GLIVARP uttrekkbart spisebord i frostet hvit, til å slutte å bruke det tilbakekalte produktet og kontakte IKEA for å få erstatning.

IKEA har mottatt rapporter fra kunder om at tilleggsplaten i GLIVARP uttrekkbart spisebord har løsnet fra skinnene og falt av.

IKEA oppfordrer alle kunder som har et GLIVARP-bord, til å returnere produktet til IKEA for å motta full refusjon eller et tilsvarende produkt. IKEA krever ikke kjøpsbevis for varen.

IKEA tar produktsikkerhet svært alvorlig. Alle produktene våre er grundig testet og overholder gjeldende lover og sikkerhetsstandarder. Til tross for dette har vi fått rapporter om at tilleggsplaten i GLIVARP-bordet har falt av:

– Det er en risiko for at tilleggsplaten løsner fra skinnene, noe som kan føre til at platen faller av, sier Cindy Andersen, Business Area manager Kitchen and Dining på IKEA of Sweden, og fortsetter:

– Sikkerheten til kundene våre har høyeste prioritet, og derfor tilbakekaller vi det berørte partiet som et forebyggende tiltak.

I Norge er det blitt solgt 357 GLIVARP spisebord.

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er en del av INGKA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.